recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Raspberry pi komplet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Raspberry pi komplet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Raspberry pi komplet
    Sendt: 09-Juli-2017 kl. 11:58
Kan man købe sådan en komplet installeret med styresystem og kodi? Jeg har aldrig rigtig forstået hvordan den betjenes og har bare brugt Plex på min iMac. Men jeg har alle dage godt kunne lide kodi og ville gerne igen, især nu med 4k osv osv osv.

Hva kan man få af komplet system? Dernæst, så vil jeg ikke købe en af dem der har ulovligt software på. Kun ren kodi
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2017 kl. 12:50
Hvis du vil 4k er det enten en Shield med kodi/spmc eller en ny af nuc der kan 4k og så med kodi
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2017 kl. 12:55
Jeg ved ikke, om du kan købe den med kodi preinstalleret. Men du kan hurtigt finde en komplet boks med SD kort, kabinet osv ved bare at skrive raspberry pi startset eller lignende på Google.

Angående kodi, er det ret simpelt, du downloader et af de mange images der er tilgængelige på nettet.

Fulgte selv denne guide http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Install_Kodi_on_Raspberry_Pi (mener jeg det var)

Hov, havde overset dit ønske om 4k. Det mener jeg ikke pi kan.

Redigeret af aerik - 09-Juli-2017 kl. 12:56
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2017 kl. 20:48
Hvis du køber denne pakke er den klar til Kodi da det kommer præinstalleret. Det er en rigtig god hjemmeside. Hvis det skal være 4k skal du vælge Nvidia Shield som jeg også er utrolig glad for specielt kombineret med Logitech Smart hub. https://thepihut.com/collections/raspberry-pi-kits-and-bundles/products/raspberry-pi-3-media-centre-kit

Redigeret af Bjur - 09-Juli-2017 kl. 20:49
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2017 kl. 21:22
1. - køber man en raspberri pi køber man IKKE en ulovlig udgave på nogen som helst måde. de ulovlige er præfabrikerede udgaver med software OG de ulovlige plugins installeret fra starten. De bokse der bruges er kinesiske android bokse med kodi installeret og IKKE raspberri pi udgaver! 
2. Som i IKEA skal de typisk selv samles. man kan købe "bundles" hvor både kort, strøm, mikroSD,kasse og det hele er med - løber typisk op i en lille tusse når man har alt, eller man kan købe bundles hvor kasse, strøm og kort ("bundkort") er samlet og man så selv skal købe mikroSD - herefter skal man så hente softwaren og installere - der er en mia mio videoer på youtube og endnu flere forklaringer hvis man gider prøve google.
3. Er man ikke til noget som helst sammel selv. så er en Shield en noget dyrere udgave.
4. 3'eren understøtter som sådan 4K video, men den er desværre ikke kraftig nok til at decode film i fx 30fps. Her kunne det faktisk være ganske interessant med den kasse der er på forsiden af recordere.dk i øjeblikket.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu