recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optagelser fra Boxer boks til Pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optagelser fra Boxer boks til Pc

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steenbit Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2015
Sted: Aars
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steenbit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optagelser fra Boxer boks til Pc
    Sendt: 14-Juli-2017 kl. 16:23
Hej
Mon man kan køre optagelser fra min Boxer boks's harddisk over på PC eller få dem ud på en anden måde, så de kan brændes på dvd?
Det er en SagemCom Boxer boks.
Bedste hilsner fra Niels
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 17:09

Det er muligt Analogt, om HDDen kan læses af en PC er en anden sag.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 17:37
Hej.

De aller fleste bokses harddiske skal afspilles på den samme boks, som de er optaget på.
Det findes nogle få undtagelser, som en af Clint boksene. Der findes yderlig nogle Panasonic HDD BlueRay bokse, hvor man via netværket kan overføre en optagelse til PC.
Men hvad er det for kanaler du ønsker at optage?
Der findes f.eks 2 forskellige gratis programmer, der kan optage DR's programmer direkte fra internettet. Her kan nævnes TV4ever.

Hilsen Carsten.  



Redigeret af csell - 14-Juli-2017 kl. 17:39
Til top
Steenbit Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2015
Sted: Aars
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steenbit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 20:43
ok det er ikke så ligetil kan jeg forstå. csell tak for tippet om TV4ever - det er skisme en rigtig lækker app Tongue
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 23:29
bare lige for at gøre det klart - Boxer's signal er krypteret med DVB-T2 og derfor kan man ikke bare læse optagelserne over på en computer. WEB-TV vil være fremtiden for "flow/on-demand" visning af TV. Desværre har W3C lige godkendt DRM gennem html, (sandsynligvis efter pres fra diverse rettighedshavere) - så det med at optage fra TV vil nok desværre også blive sværere og sværere.


Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

bare lige for at gøre det klart - Boxer's signal er krypteret med DVB-T2 og derfor kan man ikke bare læse optagelserne over på en computer...
Boxer anvendet Viaccess til kryptering. DVB-T2 er det nyeste udsendelsesformat for antennebaserede tvsignaler i Europa. Der findes mange bokse, der er i stand til at optage og overføre optagelser til pc, når man har et autoriseret CAM og kort.
miri
Til top
Steenbit Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2015
Sted: Aars
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steenbit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 06:18
Ok tak for info
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

  Der findes mange bokse, der er i stand til at optage og overføre optagelser til pc, når man har et autoriseret CAM og kort.
 
Netop. Blandt andet stort set alle Linux bokse.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

  Der findes mange bokse, der er i stand til at optage og overføre optagelser til pc, når man har et autoriseret CAM og kort.
 
Netop. Blandt andet stort set alle Linux bokse.
 
Flemming

Hej.

Ja. Men til boxer vil jeg foreslå en med DVB-T2 og selvfølgelig med Twin Tuner så at man kan optage et program mens man ser et andet. Dem er der ikke så mange af. Da jeg den 4 juli i en anden tråd skulle finde en, fandt jeg den på Tyske eBay:


Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 15-Juli-2017 kl. 08:56
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:



Ja. Men til boxer vil jeg foreslå en med DVB-T2 og selvfølgelig med Twin Tuner så at man kan optage et program mens man ser et andet. Dem er der ikke så mange af. Da jeg den 4 juli i en anden tråd skulle finde en, fandt jeg den på Tyske eBay:


Det med at optage ét mens man ser noget andet er jo sjældent et problem i dag, da der jo også er tuner i TVet. Skulle det alligevel ikke være nok, så kan mange Linux bokse leveres med valgfri type og antal tunere (op til 4).

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu