recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sus i højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sus i højtalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sus i højtalere
    Sendt: 20-Juli-2017 kl. 03:00
Oplever sus i højtalere når jeg afspiller Netflix, men ikke ved fx TV2 og DR

Enheder: Appletv4, keft205 højtalere, Pioneer vsx 922 receiver, Samsung tv fra 2012

Det er sådan en svag konstant susen der kun kan høres i stille passage af film - men den er så tydelig den kan høres på 3 m afstand

Der er et hdmi kabel fra atv4 til receiver og derfra et kabel til tv

Alt streames via Apple tv - viaplay havde heller ikke denne susen (lige skiftet til Netflix)
Til top
MortenGN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juli-2017
Sted: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenGN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 19:02
Hvordan er dine kabler trukket, ligger de op ad hinanden?
Er det på alle dine indgange på forstærkeren, eller er det den samme? Jeg spørg da der kan være interferens kanalerne/ indgangene imellem.

Forslag til fejlfinding vil være at skifte indgang, og så om der er forskel.

Hvis ikke. Så gå tilbage til udgangspunktet og skift lydkabel hvis du har mulighed for det.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 07:34
Det tyder da mere på en fejl på Netflix.

Altså lydopsætning i forstærker eller Apple tv.

Så jeg ville kigge på hvordan den digitale lydopsætning er på forstærker og Apple tv.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 11:07
Jeg løste det ved at rydde op i ledningsrodet bag forstærker

Alle kabler er nu pænt foldet sammen og er ikke længere filtret ind - det lader til at have løst problemet, indtil jeg skruer højt op uden lyd - men meget bedre end før !!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu