recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er dette normal procedure?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er dette normal procedure?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
basillus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Maj-2014
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér basillus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er dette normal procedure?
    Sendt: 21-Juli-2017 kl. 17:13
Hej, jeg fik mit LG 65B6V OLED leveret til kantstenen af Elgiganten d. 13/7 og kom lige til at se på mit reklamationsbevis, at det ikke er fra leveringsdatoen, men fra bestillingstidspunktet, at reklamationsperioden gælder fra.
Det er jo såvidt også i orden, hvis køber får den leveret tæt på leveringstidspunktet...men ja i mit tilfælde er leveringen først sket ca. 2 måneder efter min bestilling d.19/5.

Der gik så lang tid pga. tvet jo ikke var på lager førend omkring d.6/6.
Jeg havde først fri en hverdag d.30/6, så valgte denne dato til levering.
Den 21/6 fik jeg så en besked fra Elgiganten, at tvet ikke kunne leveres d. 30/6, da det ikke var på lager, men kunne leveres d. 7/7 som jeg så fik ændret til d. 13/7, hvor jeg havde fri.

I min verden træder garantiperioden først i kraft, når jeg har modtaget varen og ikke i dette tilfælde næsten 2 måneden inden...og ja sjovt nok står der ingen dato på reklamationsbeviset under levering...
Er jeg helt galt på den og hvad er jeres erfaring?

Mvh Flemming


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2017 kl. 17:17
Det er helt klart fra den dato du modtager TV, at reklamations perioden starter.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2017 kl. 17:28
Det er fra du modtager dit TV.

Ring til kundeservice og få en tilrettet faktura.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2017 kl. 17:38
http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/faq/index_da.htm

forklarer alt der er værd at vide om perioderne.


Redigeret af claus_jac - 21-Juli-2017 kl. 17:40
Til top
basillus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Maj-2014
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér basillus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2017 kl. 15:23
Mange tak for besvarelserne
Til top
Dennis_m Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2013
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2017 kl. 06:27
Har arbejdet i Elgiganten med reklamation, og i praksis vil det være leveringsdatoen der er gældende for reklamation, sådan var det i ihvertfald i Esbjerg hvor jeg var :) .
I Elgigantens system kan man se leveringsdato og det er den der gælder, det er ikke altid producenterne mener det, men det siger købeloven så det følger Elgiganten, det er ihvertfald det der bliver meldt ud fra backoffice, om det så er alle lagerledere rundt omkring der følger det uden, at man skal klage over det, det kan jeg self ikke love :/ 
 
Men om ikke andet kontakt kundeservice, så kan de skrive et notat om at det self. gælder fra lev. Dato.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu