recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital / Viasat tilbud til gode kunder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Canal Digital / Viasat tilbud til gode kunder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
turtlekrang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2017
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turtlekrang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Canal Digital / Viasat tilbud til gode kunder
    Sendt: 22-Juli-2017 kl. 16:44
Kære recordere,

Efter at have været trofast Canal digital kunde i 5 år, med den største pakke, dog uden tilvalgskanaler, besluttede jeg i vinteren 2015, at jeg ikke længere gad at bruge ~530kr om måneden på en tv pakke. Det var simpelthen for dyrt, i forhold til hvad jeg brugte det til, når man også havde diverse streamingpakker osv.

Jeg ringede derfor til dem, i december 2015, for at opsige mit abonnement. Det overraskede mig ikke, at de forsøgte at få mig til at forblive kunde, men metoden var alligevel en kende overraskende. De indledte pænt med spørgsmål om, hvilken værdi Canal digitals pakke trods alt havde for mig, og endte med et tilbud jeg synes var tilfredsstillende. Jeg fik en permanent nedsættelse på min TV-pakke på 20% pr. måned, dvs. nu koster den største pakke ca. 420kr/md for mig, samt C more kanaler gratis i 6 mdr., og 2 mdr. tv-pakke gratis. Totalt set, endte jeg altså fra 6*530kr/md, til en større pakke (nu inkl. C-more) og betalte kun 4x420kr for 6. mdr - en pæn besparelse, på næsten 50%.

Finten var, at jeg skulle binde mig i 6 mdr., hvilket jeg gjorde. Efter 6. mdr ringede jeg selvfølgelig igen, og fik næsten det samme tilbud, dog 3. mdrs MinBio eller hvad det nu var, i stedet for 6mdr Cmore, men fortsat 2 mdr gratis, og betalte igen kun 4*420kr for det næste halve års binding. Har netop gjort samme trick igen, med Cmore i 3 mdr denne gang... prisen er dog indtil videre fast på 420/md.

Efter min aha-oplevelse, hvor man åbenbart kan få lavere pris og ekstra ydelser, bare ved at ringe til dem hver gang bindingen udløber, har jeg undersøgt lidt mere. Jeg har et familiemedlem, som har været viasatkunde i 8 år, som har deres største pakke, plus alle tilvalgskanaler, for lige knap 300kr/md.. Der er altså rimeligt markante besparelser man kan opnå, i forhold til normalprisen.

Denne post er lavet, ikke kun for at informere jer andre om at i formentlig også kan spare lidt - men også for at selv blive klogere på, hvad man egentlig kan opnå, af goder eller priser hos sin TV udbyder... Jeg er bekendt med det er lidt af et tabu emne, da nogen måske er bange for at retention-ordningerne bliver lukket hvis for mange er klar over dem - men vi kan vel blive enige om, at traditionelt TV i forvejen er i en nedafgående kurve... ;)

Hvad har i, af priser på hhv. Canal Digital eller Viasat? Og hvad får i for pengene?
Til top
KennyJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 17:15
Jeg ringer også til CC Ca. En gang årligt og får 20% men synes faktisk stadig det er dyrt. Tilbud om gratis Cmore osv. Er jeg ligeglad med, hvis det havde min interesse havde jeg købt det i første omgang.

Jeg har også forhandlet min internet pris ned hos fullrate...

Der det kræver ikke andet end at ringe for at sige sit abb op så får man en bedre pris på tv, internet, telefon osv.

Redigeret af KennyJ - 22-Juli-2017 kl. 17:17
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 21:39
Fik nedsat pris ved yousee på yousee internet og et halvt års gratis tv, endte dog stadig med at opsige tvpakken, da jeg ikke ville have flowtv. Herefter var det ikke muligt at have internet, så jeg skiftede udbyder. Telia fik jeg også en prisnedsættelse ved da jeg ville opsige mit internet efter bindingsperioden, samt et par services gratis i et par måneder.
Det er lang tid siden, og husker ikke værdien.
I dag har jeg 100/100 internet ved dansk tv, eller hvad det nu er de hedder, for 10/10 pris, da jeg ville opsige mit internet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu