recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken sub til 40 kvm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken sub til 40 kvm?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MortenGN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juli-2017
Sted: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenGN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af Renoldo Renoldo skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenGN MortenGN skrev:

Jeg har læst flere steder at det mest optimale, typisk vil være 2 eller flere subs, det er desværre ikke det optimale jeg er på jagt efter pt. men mere en reél opgradering som kan forsvares til budgettet. Jeg har levet uden subwoofer med ovenstående anlæg i omkring 10 år, så jeg bliver forhåbenligt dybt imponeret over hvad jeg får for investeringen. Om jeg skifter mening senere hen, og køber endnu en sub er heldigvis altid en mulighed som er fuldt åben.

Velodyne har jeg lagt mærke til, og hvis mit budget tillod det ville jeg helt sikkert have set mere på deres subwoofere, men jeg synes det er for mange penge at give i skrivende stund, især når jeg ikke kan vurdere bedre hvad jeg har af forventninger, og hvad jeg vil give for at indfri dem. 

Thomasfrost, hvad er det for en H/K sub du bruger og hvor stor er den?

Renoldo, hvor stort er dit lytterum, og hvilke fronter har du, og hvad har du valgt som crossover frekvens?


 
 
Mit lytterum er ca. 35 kvm. Men det er ikke et helt lukket rum. Det er kun halvdelen af rummet der er lukket på bagvæggen.
 
Jeg har et par gulvhøjttalere som fronter, da de også bruges til musik.
Det er et par Monitor Audio Silver 10.
Jeg roder stadig lidt med settings, da jeg lige har sat den til, men jeg har sat crossover til 100 Hz.
Det skal lige siges, at jeg har sat en DSPeaker anti-mode 8033s II til imellem receiveren og sub.
 
Jeg kommer selv fra en Harmon Kardon sub, og den var faktisk også en fin sub.
 
René
 


Okay, og du synes at rummet bliver fyldt godt med bas? Er det en fysisk bas, eller er det mest lyden der før et løft i de lavere frekvenser?
Til top
MortenGN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juli-2017
Sted: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenGN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 23:56
Jeg vil takke jer for jeres svar, jeg er blvet lidt klogere på hvilken vej jeg skal gå. 
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2017 kl. 15:30
Earthquake og andet godt:

https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-subwoofere-c-99_105.html
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu