recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet radio adapter - kablet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internet radio adapter - kablet

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af KKDAHL KKDAHL skrev:

Hej folkens
 
Jeg har ledt med lys og lygte efter en internet radio adapter, så jeg kan få lidt netradio ud over de gamle højtalere. Problemet er at det hele skal stå i em bygning, hvor WiFi er ikke-eksisterende. Men der er et netværksudtag der fungerer.
Problemet er så, at jeg ikke kan finde en internet radio adapter, hvor man rent faktisk kan tilslutte med kabel - de er alle sammen WiFi-forbunde.
Nogen der kan hjælpe?
I stedet for en RaspberryPi, hvad med en forældet/aflagt bærbar PC? 
De koster næsten gratis Smile

Mvh. JørgenT
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 22:38
Argon Stream2 kan det du søger.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 23:21
En brugt Squeezebox Touch ville være et godt bud. De begynder dog bare at være ret sjældne på brugtsiderne :(
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af KKDAHL KKDAHL skrev:

Hej folkens
 
Jeg har ledt med lys og lygte efter en internet radio adapter, så jeg kan få lidt netradio ud over de gamle højtalere. Problemet er at det hele skal stå i em bygning, hvor WiFi er ikke-eksisterende. Men der er et netværksudtag der fungerer.
Problemet er så, at jeg ikke kan finde en internet radio adapter, hvor man rent faktisk kan tilslutte med kabel - de er alle sammen WiFi-forbunde.
Nogen der kan hjælpe?


Scansonic I-100 kommer snart på markedet med en model med ethernet port. Den kommer på markedet til september.

Den "gamle" version uden ethernet stik kan ses her: http://www.scansonic.dk/products/adaptors.2076/i100bt-internet-radio-adaptor.2092
Til top
KKDAHL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KKDAHL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 07:16
Kære alle
Tak for jeres mange bud. Jeg har nu købt en Raspberry pi (fik en model 3B meget billigt af en kammerat som er programmør og har dem liggende i hobetal (næsten)), og supplerer så med en touchskærm, og hopla, så har jeg en micropc med netværk, WifI, Bluetooth osv. til 800 bobs
Everyone is entitled to my opinion
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu