recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sur nabo: Headsets til tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sur nabo: Headsets til tv

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 09:25
Det skal retfærdigvis siges, at et sæt hovedtelefoner med RF-modtager ikke giver den store lydoplevelse. De nævnte RS 120 er gode, men det giver sig selv, at man ikke får meget lyd for pengene når en del af de 600-700 kr. skal gå til en sender og en strømforsyning.

Dertil skal man være forberedt på, at der kan opstå lidt støj, hvis man bevæger sig rundt med dem. Det er noget, som jeg selv sagtens kan abstrahere fra.

Man skal også være klar over, at naboerne kan være med på en lytter, hvis de selv har et sæt hovedtelefoner med RF-forbindelse.

Noget andet er, at det pågældende sæt hovedtelefoner sidder meget let på hovedet, hvilket gør dem meget behagelige at bære i lang tid ad gangen og ditto meget hurtige at tage af og på, men bagsiden ved dette er, at man skal undgå alt for store hovedbevægelser, når man har dem på - såsom når man bukker sig ned efter noget. Jeg siger ikke, at man skal opføre sig som om man har en bog på hovedet, men det er tæt på.

Når alt det er sagt, så må jeg sige, at jeg er så tilfreds med mit sæt at jeg vil købe eet mage til den dag det måtte gå i stykker.

Jeg har før haft et sæt med et proprietært batteri. Det kunne ikke holde strøm i mere end 4 timer fra nyt. Det gik hurtigt ned ad bakke med batterilevetiden og et nyt batteri var dyrt.

Jeg ville gerne have et sæt med digital overførsel for at undgå RF-støjen, men hvis der er blot den mindste forsinkelse i lyden pga den digitale overførsel vil det betyde, at jeg ikke kan bruge både TV'ets lyd og hovedtelefoner samtidig, da dette vil introducere en ekko-effekt. Jeg bruger ofte begge dele samtidig, f.eks. hvis nogle skuespillere mumler for meget eller hvis jeg er ved at se nyheder og lige supplerer med hovedtelefonerne fordi jeg skal en tur ud i køkkenet eller haven.


Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 09:43
Super at du tager hensyn til din nabo :O)
 
Det er lidt af et problem at du skal bruge mere end et headset. Men til dem der ønsker at have deres hjemmebio oplevelse i fred for naboer og famile så er der jo en mulighed for at bruge virtuel reality systemerne til at simulere hjemmebiograf. Hvis man googler er der et stort antal muligheder men se eventuelt nedenstående links som inspiration:
 
 
 
Mvh
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 13:49
Som Kampus skriver, så start med at afkoble subwoofer - og evt. også dine front højttaler hvis de er fuldtone højttaler.

Det er billigt, og måske er det nok til at Naboen må finde sig i det.
Det er en lejlighed og man vil kunne høre andre mennesker til en vis grad.


Jeg bøvler lidt med en genbo som syntes at min bas er for meget når jeg ser film..... Så jeg kunne nok ikke leve i en lejlighed LOL
.....
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Jeg bøvler lidt med en genbo som syntes at min bas er for meget når jeg ser film..... Så jeg kunne nok ikke leve i en lejlighed LOL
Har også selv fået lidt problemer med genboer, og naboer. Og jeg må indrømme, at det er faktisk er noget overraskende hvor meget det kan høres og ikke mindst føles selv 100m væk.  


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 06:59
De lave frekvenser har nemmere ved at trænge gennem barrierer (vægge/gulve/lofter) end høje frekvenser. Derfor er subwooferen mest generende så snart man kommer på lidt afstand.

Af samme årsag rækker et 2,4GHz Wi-fi-signal længere end eet på 5GHz eller mere; der skal ikke så meget til for at stoppe de høje frekvenser, mens signalet, der benytter den lave frekvens, ofte kan benyttes i hele huset og måske endda ude i haven.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Jeg bøvler lidt med en genbo som syntes at min bas er for meget når jeg ser film..... Så jeg kunne nok ikke leve i en lejlighed LOL
Har også selv fået lidt problemer med genboer, og naboer. Og jeg må indrømme, at det er faktisk er noget overraskende hvor meget det kan høres og ikke mindst føles selv 100m væk.  



Jeg har en genbo der høre oldscool techno hver weekend med høj bas. Det eneste jeg høre over ved mig er bassen. Der er 50m mellem vores huse vil jeg skyde på. Det er lidt træls at høre på kun bassen når man sidder og griller på teressen hehe :D

Syntes ideen om at lade naboen være med til at indstille bassen lyder som en god ide. Evt erstatte bassen med nogle bedre front højttalere som kan erstatte lidt af bassen. Du vil aldrig finde nogle headsets der kan erstatte et surround anlæg.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 16:11
Har din nye overbo inviteret dig indenfor, så du selv kan opleve hvad han klager over. Måske er problemet ikke så stort som overboen oplever det. Tænker bare at det det vil være godt at vide hvad du er oppe imod, inden du investere i hovedtelefoner-bordskånere og sutsko for ikke at genere en måske alt for lydfølsom overbo....

Mvh Frank
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 17:43
Du kan prøve at høre, om der er nogen tidspunkter i løbet af ugen, hvor han ikke er hjemme.
Så ved du da, at du på de tidspunkter kan se film, uden at genere ham.
Måske går han til fodbold lørdag eftermiddag osv. - prøv at spørge ham.

En anden ting du kan overveje, er, at give overboen besked, helst på forhånd.
Altså lige sende ham en sms såsom: "I morgen får jeg tre gutter over for at se film, vi starter ca. kl. 19 og ser en enkelt film, så vi er nok færdige ca. kl. 21."

Jeg har altid selv haft det sådan, at det er langt nemmere at acceptere støj fra naboerne, når man ved det på forhånd.
EDIT: Og ved, hvornår lidelserne slutter for én sådan cirka :)

En sidste ting du kan gøre, for at få et velfungerende forhold til din overbo, er simpelthen at begynde at interesse dig lidt for ham. Dyrk small talk, find ud af hvad han er for en gut, hvilke interesser han har osv. Det er faktisk rigtig nemt :) "Hvad så, så du Champions League i går" osv.  Small talk er selvfølgelig svært, hvis du inderst inde synes, han er en nar (den slags er typisk gengældt :) ), men du kan altid prøve.

Igen mht. mig selv, så kan jeg meget bedre acceptere støj fra min ene nabo, fordi det er sådan et sødt, yngre par, jeg godt kan lide, mens det kniber mere med min anden nabo, som absolut ikke er min type. Alligevel small talker jeg med hende, for det er altså ualmindelig vigtigt, at man har et okay forhold til sine naboer. Ikke bare mht. støj, men mht. alting.


Redigeret af -Henrik- - 29-Juli-2017 kl. 17:49
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Har din nye overbo inviteret dig indenfor, så du selv kan opleve hvad han klager over. Måske er problemet ikke så stort som overboen oplever det. Tænker bare at det det vil være godt at vide hvad du er oppe imod, inden du investere i hovedtelefoner-bordskånere og sutsko for ikke at genere en måske alt for lydfølsom overbo....

Mvh Frank


Hvordan overboen opfatter støjen, er ikke nødvendigvis det samme som den der generer støjen opfatter det.

Hvis overboen har et problem med støj og man ellers ønsker at have et godt eller i det mindste tåleligt forhold til de mennesker der bor omkring én, må man vel tage det til efterretning.

Jeg mindes tydeligt da jeg boede i lejlighed og en ny nabo flyttede ind. Han var netop fraflyttet sine forældres hjem hvor han boede i et annex. Det var på landet med langt til nærmeste nabo, hvor han kunne larme så tosset han ville, og nu boede han tæt op ad andre mennesker.

Efter nogle samtaler med ham, hvor jeg venligt gjorde opmærksom på at han boede tæt op ad andre mennesker og at der også var regler i huset for støj, uden at det havde den store indvirkning på hans gøren og laden, inviterede jeg ham ind en dag hvor han spillede musik. Han kunne dog ikke se det store problem i det, men det gjorde jo ikke problemet for mig mindre.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu