recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Periodiske mangel på lyd og/eller billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Periodiske mangel på lyd og/eller billede

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Periodiske mangel på lyd og/eller billede
    Sendt: 27-Juli-2017 kl. 21:58
Har i den sidste uge eller to oplevet at mangle enten lyd eller billede, nogle gange begge dele på mange kanaler.... gælder også på programsatte optagelser...  
Det har så hjulpet at genstarte boksen, men er p.... træls, især for konen når jeg er på aftenarbejde.
Er boksen blevet træt og skal skiftes?
Ning
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Har i den sidste uge eller to oplevet at mangle enten lyd eller billede, nogle gange begge dele på mange kanaler.... gælder også på programsatte optagelser...  
Det har så hjulpet at genstarte boksen, men er p.... træls, især for konen når jeg er på aftenarbejde.
Er boksen blevet træt og skal skiftes?

Samsung eller Humax?

Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 23:47
Den nye..... Humax
Ning
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Den nye..... Humax

Javel.
Jeg tror ikke hardware'en er blevet træt.
Det er det alt sammen for nyt til.
Det er (som altid) softwareproblemer.

Jeg har haft tilsvarende opførsel.
Men det var for to SW opdateringer siden.
Der er meget mindre af det nu.

Har du haft din boks længe?
Nogle symptomer går væk, hvis man laver en "gendan fabriksindstillinger" (uden at at slette harddisken!).

Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 22:55
jeg har haft den siden de kom frem...... Der ringer en support-tekniker fra Yousee til mig på mandag, så må vi se
Ning
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 23:15

Der skrives en del om på You See forum at der kan mangle billed og lyd ved opstart og efter brug af diverse funktioner, så man er klar over problemet.

Redigeret af Radiomanden - 28-Juli-2017 kl. 23:18
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der skrives en del om på You See forum at der kan mangle billed og lyd ved opstart og efter brug af diverse funktioner, så man er klar over problemet.

Yes, vi havde den også igen herhjemme på sofarækken i går.
En power-cycle fjernede symptomerne.
Men der brokkes svært fra bag fjernbetjeningen...

Det forekommer mig at det sker efter at vi har brugt on-demand tjenester (eg. start-forfra eller arkiv).
Det kunne være noget med at skiftet mellem HLS-playback og DVB-afkodning ikke er helt problemfrit?
Vi kan jo håbe det bliver addresseret i en kommende software release.

Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 23:08
Support ringede til mig i mandags, og han mente at det var forbindelsen til mit Waoo internet der voldte kvaler... 
Boksen var forbundet med kabel til udgang 4 på min Waoo router... han anbefalede at flytte den til udgang 1 da de andre var forberedt til Waoos egen tv-boks.

Der har ikke været problemer siden..... 

Ning
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu