recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - UE55F8005 Samsung tv og USB drev tilslutning issue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UE55F8005 Samsung tv og USB drev tilslutning issue

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
knudkp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Juli-2017
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knudkp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: UE55F8005 Samsung tv og USB drev tilslutning issue
    Sendt: 29-Juli-2017 kl. 13:04
Jeg har et UE55F8005 Samsung tv fra 2014

Jeg har en FREECOM USB SSD (harddisk) på uformateret 256GB og 238GB formatteret FAT32


Jeg synes at fjernsynet har kunnet læse dette drev, men det vil det ikke mere ...

Findes der forskellige FAT32 udgaver?

(Samsung fortæller at fjernsynet kun fungerer med FAT32 og ikke NTFS)
// Knud
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 13:40

Når en HDD skal bruges til optagelse på et TV, så skal den formatteres af TVet, det behøver den ikke at være når er er noget der er lagt ind fra f.eks et Videokamera og det skal vises på TVet.
En SSD er ikke egnet til konstant at skrive/slette. Helt fin til brug i en PC til at installere OS.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af knudkp knudkp skrev:



Jeg synes at fjernsynet har kunnet læse dette drev, men det vil det ikke mere ...

 
Du synes, men du er ikke sikker? Har du eventuelt prøvet alle USB porte?
I øvrigt synes jeg at det er overkill at gemme mediefiler på et SSD drev.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
knudkp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Juli-2017
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knudkp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 15:38
Hej

Det er lykkedes at få adgang til den, ved at sætte den direkte på en anden port på fjernsynet. Nu virker det, og jeg er nu ikke længere i tivl om den osse virkede sidste gang.

Ja, det er ovwerilet at bruge en FREECOM USB ssd på 256GB til mediefiler - helt enig-

At den skal formateres af TV'et er iflg. Samsung ikke nødvendigt, men en teoretisk mulighed, fordi den jo netop kører FAT32. Deres nyere modeller kan iflg., deres support håndtere andre filsystemer.

--

Årsagen til at jeg valgte denne FREECOM USB 256GB er, at den dels har mulighed for 450MB/S i overførselshastighed, ikke har en strømforsyning og har en fysisk god størrelse, og har nok lagerplads.

Jeg har en del avi-filer som jeg gerne vil have adgang til nu og her, og synes at min løsning er den rigtige.


Tak for alle jeres svar
// Knud
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 15:55
En SSD kan kun holde til en vis antal skrivninger pr. hukommelsescelle så hvis du optager og sletter tit så vil du med tiden slide SSD'n op.

På grund af begrænsningen i antal skrivninger så er en SSD ikke velegnet som media storage
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af knudkp knudkp skrev:

Deres nyere modeller kan iflg., deres support håndtere andre filsystemer.
 
Ja, mit TV klarer uden problemer NTFS disks til afspilning. Til optagelse skal disken formateres af TVet.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu