recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Drone styrtet og video med fejl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Drone styrtet og video med fejl

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 14:04
Du må endeligt holde os orienteret - Jeg rammer jo også nogle gange "Warning zones" når jeg flyver,  så er det jo rart at vide, når man nogle gange er flere km. ude.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Du må endeligt holde os orienteret - Jeg rammer jo også nogle gange "Warning zones" når jeg flyver,  så er det jo rart at vide, når man nogle gange er flere km. ude.

Det vil jeg gøre.
Kan også lige nævne, at jeg mange gange har fløjet i flyveforbudszoner, bl.a. lidt før den fatale autolanding.
Jeg undrer mig over, at den bare lander i stedet for Return To Home. Skypilot peger på, at jeg kan have ændret en parameter i indstillingerne, så den bare lander. Dette kræver, at jeg kan connecte til dronen og indlæse indstillingerne. Skypilot anbefaler at jeg venter 4 dage med at tænde dronen, så det bliver først når jeg er i DK igen på søndag.

I'll be back!
iPhone 13, OS 15.3
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Skypilot anbefaler at jeg venter 4 dage med at tænde dronen, så det bliver først når jeg er i DK igen på søndag.
Du har forhåbentlig afmonteret batterier efter vandgangen?
Vand + spænding = galvanisk tæring af elektronik med mere.  Ouch

Mvh. JørgenT
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 14:34
Jeps og skyllet med ferskvand. 1/2 time efter købte jeg 2 kg. ris og kom ris og drone i en tæt pose. Det skulle hjælpe på at trække fugt ud af dronen.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Du må endeligt holde os orienteret - Jeg rammer jo også nogle gange "Warning zones" når jeg flyver,  så er det jo rart at vide, når man nogle gange er flere km. ude.

Det vil jeg gøre.
Kan også lige nævne, at jeg mange gange har fløjet i flyveforbudszoner, bl.a. lidt før den fatale autolanding.
Jeg undrer mig over, at den bare lander i stedet for Return To Home. Skypilot peger på, at jeg kan have ændret en parameter i indstillingerne, så den bare lander. Dette kræver, at jeg kan connecte til dronen og indlæse indstillingerne. Skypilot anbefaler at jeg venter 4 dage med at tænde dronen, så det bliver først når jeg er i DK igen på søndag.

I'll be back!
hvordan er flyveforbuds zoner defineret. Er det et signal der sendes ud eller ?

Hvad koster det egentligt i forsikring at flyve med sådan en drone i dk ?
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 15:54
I dji-app'en kan man se flyveforbudszoner. De opdateres løbende. Zonerne har forskellige kategorier. Fx. kan det blot være en advarsel om luftledninger.

Droner i DK til privat brug skal være ansvarsforsikret. Min indboforsikring dækker ansvar med droner, men det er ikke alle forsikringsselskaber, hvor droner er dækket af indboforsikringen. Så husk at spørge og få det på skrift, hvis det ikke fremgår tydeligt af betingelserne.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu