recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mobil signaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mobil signaler.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

du kan ikke købe en telefon i en fysisk butik, ej heller i flere netubtikker, uden at blive spurgt om du ikke skal have et cover eller panzerglas med.


Der er stor forskel på et godt råd og så mersalg.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

du kan ikke købe en telefon i en fysisk butik, ej heller i flere netubtikker, uden at blive spurgt om du ikke skal have et cover eller panzerglas med.


Der er stor forskel på et godt råd og så mersalg.....


Klaus


Det er korrekt. Og er sikker på det er mersalget nesager henviser til. Men det er blot min fortolkning af hans indlæg.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:


Du bruger så alligevel en eller anden for beskyttelse af din mobil


Jeps.
Min telefon lever et hårdt liv i min venstre forlomme i bukserne, uanset om jeg render rundt på en gødningsfabrik, slagteri, slålvalseværk eller et frysehus. Så jeg har valgt at have en let beskyttelse.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

du kan ikke købe en telefon i en fysisk butik, ej heller i flere netubtikker, uden at blive spurgt om du ikke skal have et cover eller panzerglas med.


Der er stor forskel på et godt råd og så mersalg.....


Klaus


Det er korrekt. Og er sikker på det er mersalget nesager henviser til. Men det er blot min fortolkning af hans indlæg.


Hej.
Det er ikke så meget en evt. mersalg diverse forretninger har af forskelligt ud styr til mobilen,men den effekt det kunne have på mobilen i forhold til at modtage signalet eller om det kunne hæmme det.
Man ser jo nogen gå rundt med noget der ligner en mindre kuffert,hvor der er plads til kreditkort / sygesikring og andre ting.
Men det er selvfølgelig da klart at man også gerne vil beskytte en rimelig dyr mobil.
Mvh.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 06:19
Har du læst den tekst jeg linker til?

Ud over de andre ting som giver dårlig dækning skrives der:

Hvis du sætter et cover af plastik eller gummi på telefonen, vil det forøge pladsen omkring telefonen, så hånd og fingre ikke så let dækker signalet. Er coveret derimod af metal eller læder med plads til kreditkort vil du med meget stor sandsynlighed opleve at dækningen bliver dårligere.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Har du læst den tekst jeg linker til?

Ud over de andre ting som giver dårlig dækning skrives der:

Hvis du sætter et cover af plastik eller gummi på telefonen, vil det forøge pladsen omkring telefonen, så hånd og fingre ikke så let dækker signalet. Er coveret derimod af metal eller læder med plads til kreditkort vil du med meget stor sandsynlighed opleve at dækningen bliver dårligere.


Hej.
Så hvis man holder sig til noget plastic så går det ikke helt galt.Og så er mobilen vel også nogenlunde
beskyttet mod slag og lommeridser
Er man uheldig at tabe den på noget kan man næsten ikke pakke den så meget ind at ikke sker noget
Og da især med alt det glas der bruges både front og bag .
Så tak for mange gode råd.
Mvh.

Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 10:01
Noget helt andet er så hvorfor det overhovedet skal være nødvendigt med covers? Er det ikke bare noget producenterne har bildt os ind så de kan slippe afsted med at lave et produkt der ikke kan holde til det tiltænkte brug??

Ingen almindelige mennesker køber jo fx en bil for derefter at pakke den ind i folie for at beskytte lakken mod daglig slid/solstråler osv - der forventer vi at det er holdbart

Men når vi giver 5-7000kr for en lille telefon er vi helt med på at den selvfølgelig skal pakkes ind for at kumme holde?

(Savner de gode gamle Nokia 3310 tlf, de kunne holde...

Og ja, har selv panserglas og blødt cover på min telefon :-(
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Noget helt andet er så hvorfor det overhovedet skal være nødvendigt med covers? Er det ikke bare noget producenterne har bildt os ind så de kan slippe afsted med at lave et produkt der ikke kan holde til det tiltænkte brug??

Ingen almindelige mennesker køber jo fx en bil for derefter at pakke den ind i folie for at beskytte lakken mod daglig slid/solstråler osv - der forventer vi at det er holdbart

Men når vi giver 5-7000kr for en lille telefon er vi helt med på at den selvfølgelig skal pakkes ind for at kumme holde?

(Savner de gode gamle Nokia 3310 tlf, de kunne holde...

Og ja, har selv panserglas og blødt cover på min telefon :-(


Sjov det med bilen, det har jeg os tit tænkt på kører rundt i bil til 400.000kr. men den er ikke lamineret i plastik eller sat et cover på, måske jeg skulle overveje panzerglas på forruden, koster jo efterhånden det samme, som en mobil.

Jeg har ikke panzerglas på mobilen, og har aldrig haft det. Har dog et siliconecover på, dette er for at mininere ridser. For højrere gensalgsværdi.
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 13:31
Det er kun, hvis man bruger noget af metal, at man nok får lidt dårligere signal. Glas eller folie eller andet i den dur, vil ikke påvirke signalet. Samsungs flipcover, indeholder metal, som jo skal give mobilen et praj, om du lukker eller åbner denne, og dette kan påvirke signalet. Og så er der lige måden, man holder på mobilen, der også kan påvirke signalet. Smile 
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 13:32
Telefonen skal ikke pakkes for meget ind, det er en brugsgenstand! Panzerglas og andre folier forringer touch og der kommer hurtigere fedtfingre på. Jeg har et silicone cover på min iPhone 6S. Det dækker bagside og kant op over front, så hvis det tabes og lander på glasset, sker der intet. Men siliconen sikrer at jeg ikke taber tlf. Kunne godt ønske at tlf ikke var så glatte, men var forsynet med noget antiskrid.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu