recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG B6 settings?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG B6 settings?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG B6 settings?
    Sendt: 07-August-2017 kl. 08:22
Så er jeg blevet den lykkelige ejer af at B6 tv Clap

(Det tog "kun" 1.5 år med diverse frem og tilbage - indtil Elgiganten hjalp på vej med en pris på 9999 kr)

Jeg har valgt ISF lys profilen - se mest tv (tv2 play) via ATV4 og synes ikke det er super fantastisk (men det er tv2's skyld, det er jeg med på)

Men da jeg kun har et HDMI kabel til skærmen fra reciever vil jeg gerne have settings der dækker Bluray afspiller & ATV4 

Stuen er almindelig oplyst og kan ikke mørklægges helt - så ISF lys er vel bedst?

Og så vælge ISF mørk når vi kommer til vinter - eller er den kun til totalt mørklagte stuer?

Hvilke settings kører I ellers med - der er godt nok meget man kan "pille" ved Confused
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 08:56
Du kan køre med de settings som flatpanels foreslår, alternativt kan du få tv'et kalibreret af tv-kalibrering.dk det har jeg fået gjort på min B6 og er rigtig tilfreds
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 16:47
Men hvordan stiller jeg hvidbalancen?

Flatpanels guider har både høj og lav værdi, jeg kan kun finde et sted at justere R G B ??
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 16:55
Du skal ikke stille hvidbalancen, dette kræver en decideret kalobrering da variationen fra panel til panel er for stor til at kunne lave generiske anbefalinger
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 11:09
Jeg synes billedet er super nu - men folk ser noget røde ud i hovedet??

Hvid lader godt nok til at være hvid, det er "kun" hudfarve der virker overdrevet

Hvad er tricket der skal justeres på??
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 16:09
Det er hvidbalancen som skal justeres ;)
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 15:02
Så har jeg leget lidt videre med settings - pt bruger jeg dem fra Hifiklubben

Prøvede også dem fra rtings.com - samt dem fra Flatpanels

jeg har "snydt" og pillet lidt ved hvid balance også så folk nu ikke er røde længere...

Hvilke settings bruger I andre med et B6 tv? 

Overvejer stadig at give 1800kr for en kalibrering, men synes også det er spændende selv at rode lidt :-)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Så har jeg leget lidt videre med settings - pt bruger jeg dem fra Hifiklubben

Prøvede også dem fra rtings.com - samt dem fra Flatpanels

jeg har "snydt" og pillet lidt ved hvid balance også så folk nu ikke er røde længere...

Hvilke settings bruger I andre med et B6 tv? 

Overvejer stadig at give 1800kr for en kalibrering, men synes også det er spændende selv at rode lidt :-)
Det er da altid interessant at rode lidt med billed indstillingerne, men at "Sjusse" sig frem bliver aldrig godt. Ofte griber en ændring af et parameter, en ændring i et andet parameter i indstillingerne - som du så ikke er bekendt med.

tv kalibrering.dk kan bestemt anbefales. Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 15:44
Jeg kørte med indstillinger fra flatpanels indtil tv-kalibrering var forbi og kalibrerede tv´et ind. . . . money well spend
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 16:20
Jeg tror også det ender med sådan en rigtig kalibrering - men derfor er det stadig sjovt at rode lidt selv :-)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 17:04
Venlig hilsen
KB
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 06:36
Jeg kører selv med standard indstillingerne ISF lys/mørk uden at have pillet ved noget. Fantastisk billede.

Som du beskriver det ville jeg nok også få foretaget en kalibrering (så du har ro i sjælen), men bemærk at der jo kan være forskel på hvordan kalibreringen skal foretages afhængig af signal kilde selvom signalet går gennem din receiver.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu