recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løbet tør for netværksstik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løbet tør for netværksstik

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Boeniz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boeniz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Løbet tør for netværksstik
    Sendt: 07-August-2017 kl. 10:24
Hej folkens.
 
Ved mit tv har jeg sådan et dobbelt netværksstik, og alt fungerer fint. Nu er jeg imidlertid nået til det punkt, hvor 2 stik er for lidt.
 
Er der ikke noget med, at det er muligt at udvide, så man kan få et par ekstra tilslutningsmuligheder? En switch eller hub eller hvad pokker det nu hedder? Hvad skal jeg investere i?
 
Pt er der tilkoblet Stofa SmartTv boks og en Nvidia Shield.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 11:02
Er det to netværksstik du har i væggen eller hvad sidder de i?

Mest oplagt vil nok være at købe en switch til formålet - uden i øvrigt at ane, hvordan dit netværk er bygget op / fungerer :-)
Til top
Boeniz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boeniz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 11:21
Mit netværk er efterhånden også ved at være for kompliceret for mig (der skal til gengæld heller ikke meget til) men:
 
 
De er kablet til min router, hvor der også er tilkoblet en NAS, som Shielden suger lystigt fra. Kan man købe en switch med kun 2 udtag? Jeg syntes dem, jeg lige har kunnet finde som minimum har 5...
 
Sig endelig til, hvis der er brug for flere oplysninger, så skal jeg efter bedste lægmandsevne prøve at beskrive Confused
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 11:33
En switch er det du leder efter, og uden at kende noget til dit setup, andet end at du siger at det virker nu her, ja så vil det være rent plug&play for dig at installere den.

Strøm til den, og så tage et af de to stik du har (f.eks. det der går i shield'en) og stik ind i switchen, og før derefter et nyt netværkskabel ud af switchen og over i din shield, og alt kører perfekt igen.
 
Men hvorvidt du kan få en switch med kun to udtag (hver opmærksom på, at reelt vil det jo være en 3-ports switch, fordi en 2-ports switch giver ingen mening (og kan derfor slet ikke købes), da det ikke giver dig mulighed for at slutte flere apparater til, end hvis du ikke havde den)..
Tjaaa fisk, det ved jeg ikke.. Det kan man jo undersøge, men hvorfor ikke bare tage en 5 ports (hvilket reelt "kun" giver dig 4 porte ekstra)?
 


Jeg tænker umiddelbart, at en 3-ports vs. en 5-ports umiddelbart bruger det samme i strøm, hvis der kun er tilsluttet tre kabler til 5-ports.

Og se det på den her måde: Lige pludselig får du endnu en dims, som du gerne vil tilsluttet, og så står du og er træt af, at du kun købte en 3-ports.
 
Jeg har selv lige sat denne til mit eget setup, da jeg havde brug for flere udgange ved mit tv:
 
 
Og jeg bruger "kun" to af udgangene (plus selvfølgelig en "indgang"), men lige om snart, så opgraderer jeg formentlig mit fjernsyn (som lige nu ikke er forbundet), og så er jeg glad for at jeg har en ledig ethernet-port.


Redigeret af NikolajDS - 07-August-2017 kl. 11:44
Til top
Boeniz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boeniz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 11:55
Mange tak for svar. Det gir' skam god mening det heleSmile Jeg går på jagt efter en switch Thumbs Up
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 12:16
Godt bud: Linksys LGS 105 til et par hundrede inkl. forsendelse.
Til top
Boeniz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boeniz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 12:28
Thumbs Up Fornemt. TakkerSmile
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 13:02
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 22:39
Jeg har lige købt denne her af samme årsag som dig:



Redigeret af Basknudsen - 07-August-2017 kl. 22:40
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu