recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra MCE7 til NAS+Shield
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra MCE7 til NAS+Shield

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fra MCE7 til NAS+Shield
    Sendt: 14-August-2017 kl. 13:20
Jeg vil ændre mit HTPC setup fra dedikeret PC i stuen baseret på windows MCE7 til et NAS+Shield setup. Medie centeret bruges idag primært til TV optagelser via min HDHR3 og DVBLink TVSource, men fylder for meget i stuen. Samtidigt vil en Shield være mere fremtidssikret og forsimple mit samlede setup.

Jeg vil bruge denne tråd til at beskrive erfaringer som andre sikkert kunne have brug for og håber de kloge brugere der allerede har tilsvarende setup kan hjælpe i processen.



Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 13:54
Har købt en Synology DS212J NAS brugt med 2 x 2TB diske, men første erfaringer med NAS'en viser at den er for svag til formålet. 

Fik installeret DVBLink på NAS'en for at teste med et kendt værktøj og den fandt ret hurtigt min HDHR3 og fik konfigureret kanaler og EPG uden større vanskeligheder. Via et DVBLink Kodi Addon på min PC kunne jeg så se EPG, programmere optagelser etc. og iøvrigt se live TV selvfølgelig.

Men allerede ved to samtidige optagelser og afspilning af en optagelse var NAS'en overloadet og der var pixelsuppe over det hele.

En kontrol ved at koble Kodi mod min HTPC med DVBLink TVSource viste at PC'en ingen problemer overhovedet havde med 4 samtidige optagelser + afspilning af en optagelse.

Så første erkendelse er at en dedikeret HTPC med AMD A6-6400K CPU og 8 GB RAM er væsentlig bedre end DSM212J'ens Marvell ARM CPU og 256 MB RAM Smile


Redigeret af bphhm - 14-August-2017 kl. 14:39
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 14:01
Synology anbefaler jo godt nok også en DS216play eller DS216+II hvis man skal foretage video transkoding så de må vel være kraftige nok til 4 samtidige optagelser og en afspilning?

Se iøvrigt denne link for de forskellige modeller:
http://www.synology-wiki.de/index.php/Welchen_Prozessortyp_besitzt_mein_System%3F

Undskyld det tyske!
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 20:03
Fik installeret TV Headend på min NAS med lidt opstarts besvær primært fordi jeg ikke har arbejdet med NAS før. På nedenstående link ligger TV Headend installationen som spk filer der installeres i NAS'en ved at downloade dem til PC'en og via Synology'ens pakkecenter foretage en manuel installation.

http://syno.dierkse.nl/

For at finde rette pakke at installere skal man vide hvilken processor der er på NAS'en. Se link i mit tidligere post.

Sjovt nok havde jeg lidt besvær ved at installere den frigivne pakke, men valgte istedet 4.1.24.37 som er en test version. I denne version findes også en wizard til opsætning som viste sig at være rigtig god og enkel at gå til, og sikrede at jeg fik TV headend op at køre i løbet af 5-10 minutter.

Kodi's TV Headend addon installeres ret enkelt (I dette test setup på min PC), og nu skal jeg blot have tweaket funktionen så den bliver som jeg vil have det.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 07:47
Jeg endte med at købe en Synology DS216play som ikke havde problemer med antallet af samtidige optagelser og afspilninger. Så nu er TV headend installeret på denne og jeg afspiller primært via Nvidia shield med Kodi. Jeg har også prøvet MRMC på ATV4K og det virker sådan set også, men det ser ud til at man ikke kan foretage serie optagelser og brugergrænsefladen er heller ikke specielt godt sat op.

Så nu er det Shield'en der er primær grænseflade og det har sådan set kørt ganske stabilt.

Men sjovt nok rapporterer TV Headend om en del optagelser der ikke bliver foretaget fordi den misser tiden. Ikke helt med på hvad det er?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 12:54
Yousee har jo lige lavet kanalskifte. Der er desværre også lidt hickups i EPG'en en gang i mellem.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 14:47
Hej
Spændende tråd.
Jeg er selv igang med et skifte fra ArgusTV+Mediaportal over til Kodi+xxx. Er i gang med DVBlink, men har endnu ikke fået investeret nok timer i det Confused. Jeg har det stadig på samme maskine (W10), men på den lange bane skal der også skiftes til Synology+Shield(eller NUC). På den korte bane er server og afspiller den samme maskine, dernæst server + Shield, og slutteligt Synology+Shield.

Hvem har du som tv udbyder? Jeg har YouSee og har netop skiftet fra mellempakke til grundpakke plus valgfrie kanaler. Det giver så en problematik med kodede kanaler. Jeg ved godt det kan løses med hardware fra f.eks. Digital Devices, men det er ikke det der skal investeres i her i forbindelse med nyt huskøb....Jeg har pt. nogle Terratec USB tunere.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 16:39
Jeg kører med Stofa og har selv haft DVBLink tidligere på min HTPC. En fordel med DVBLink er deres EPG som er mere stabil og korrekt end Stofa's. Men jeg må sige jeg blev træt af at skulle vedligeholde det setup. TVSource blev dog væsentligt enklere at gå til i senere versioner.

TV Headend kører forbavsende godt og er enkelt at sætte op (hvis man vælger samme release som jeg har). Er gratis og kører på Synology NAS samt formentlig andre NAS'er også. Men ikke win PC som jeg husker det, kun Linux.

Min Stofa pakke har alle kanaler ukodede som min HDHR4 fint klarer. Terratec havde også tunere med CI som jeg husker det men er ikke opdateret på det område.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu