recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny kodi box eller plex ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny kodi box eller plex ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fimo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fimo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny kodi box eller plex ?
    Sendt: 23-August-2017 kl. 10:07
Hej, 
Jeg er ude efter lidt gode råd om køb af en ny kodi boks eller opgradere min plex primært til at se live tv på,
jeg har prøvet en kina boks H96 pro men det var alt for dårligt billedet, fryser mm
Jeg bruger idag PLEX og glad for kvalitet på live tv men ville gerne have mulighed for at få EPG guide, optage men kan ikke rigtig forstå om jeg kan det via plex hvis man køber en af de der tunere de skriver om på deres side og om det ville virke for mig når jeg ikke har andet end cat5 netkabel altså ingen ant kabel (jeg har betalt for sådan et plex pass)
Embarrassed
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 19:09
hvis du ikke har noget som helst antennesignal, så nej. Så kan du ikke noget som helst. så vil du nok have bedst af et appletv. Der kan du installere DR, tv2play og diverse andre apps på som har liveTV inkluderet.

hvis du har et antennesignal et andet sted i huset, så kan du købe en netværkstuner som hdhomerun.net (søg efter tråden her på recordere.dk - der er en gigant lang tråd om lige netop den slags.)
og så kan du se liveTV via plex pass. vær dog opmærksom på at det pt er "beta" funktionalitet.

kodi bokse - lav den selv i stedet.  libreelec/openelec sammen med en intel nuc eller lignende og du er kørende.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 09:53
Du kan evt. også bruge Emby kombineret med hdhomerun enten som dvb-c eller dvb-t.

Jeg synes Emby har bedre transcoding end Plex når man er på steder med dårlig dækning. EPG fra honeybee.it virker fint med Emby.


Til top
THX2K Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér THX2K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 14:33
Hvis du vælger en Kodi-boks, så kast lige et blik på dette plugin - Plex for Kodi.


Live-tv er vidst ikke understøttet endnu men du får adgang til dine Plex-biblioteker gennem Kodi, hvor dens afspiller så bruges til at vise indhold. Jeg bruger selv denne løsning, da jeg ikke er tilfreds med Plex Media Player til Windows. Så har jeg både fordelene ved en Plex Media Server samt Kodi afspilleren - win win.
Til top
fimo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fimo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

hvis du ikke har noget som helst antennesignal, så nej. Så kan du ikke noget som helst. så vil du nok have bedst af et appletv. Der kan du installere DR, tv2play og diverse andre apps på som har liveTV inkluderet.

hvis du har et antennesignal et andet sted i huset, så kan du købe en netværkstuner som hdhomerun.net (søg efter tråden her på recordere.dk - der er en gigant lang tråd om lige netop den slags.)
og så kan du se liveTV via plex pass. vær dog opmærksom på at det pt er "beta" funktionalitet.

kodi bokse - lav den selv i stedet.  libreelec/openelec sammen med en intel nuc eller lignende og du er kørende.

tak for jeres svar alle sammen og NEJ har ikke noget alm ant stik i huset kun cat5,
.....kodi bokse - lav den selv i stedet.  libreelec/openelec sammen med en intel nuc eller lignende og du er kørende.
lyder spændende, hvordan gør man det , findes der en guide, video et sted man kan læse eller er det for inviklet ?
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PSSO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 12:13
En lille guide til at installere Plex direkte på en NUC 



Redigeret af PSSO - 30-August-2017 kl. 12:15
mvh PSSO
Til top
fimo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fimo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af PSSO PSSO skrev:

En lille guide til at installere Plex direkte på en NUC 


takker...Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu