recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS til film - HJÆLP!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS til film - HJÆLP!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mr.Nielsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2017
Sted: Skive
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS til film - HJÆLP!
    Sendt: 25-August-2017 kl. 15:29
Hej med jer.
Jeg kunne godt tænke mig at gøre mine film digitale, og få dem på harddisk. I den forbindelse har jeg en række spørgsmål, som jeg håber i kan svare mig på:
1: Hvilken NAS anbefaler i og hvad har i som afspiller til jeres surround receiver/hjemme bio?
2: Hvilket system bruger i? Kodi, Plex eller måske noget helt andet?
3: Hvilke filformat har i gemt jeres fil i og hvordan får i Surround sound med?
4: Hvordan med undertekster?

Håber der er nogen som kan lede mig i den rigtig retning.

MVH
Mr.Nielsen Tongue
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 20:24
Er det DVD film du har? Eller blu-ray? De skal rippes med f.eks. Handbrake, deri vælger du også hvilke lydformater samt undertekster du vil have med. Så smider du dem på NAS'en, og bruger eksempelvis Infuse på Apple TV 4 til at afspille dem. Det virker perfekt.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 20:36
1. teknisk set en hvilken som helst nas indenfor dit eget budget. - men qnap og synology's produkter er generelt højt skattede, både for funktionalitet, og stabilitet. brug gerne WD-red diske i.
2. Kodi her - enten på en ældre mac mini, som nu er så gammel at den er på vej ud til fordel for en ubuntu/kodi baseret lenovo M93p tiny. men generelt er der kodi på de fleste maskiner i huset.
3. den eneste rigtige måde at gemme 1:1 rips på er via MKV - brug makemkv programmet. her kan du vælge både hvilke undertekster og hvilke lydformater der skal med.
4. se ovenfor. kodi understøtter selv afspilning af underteksterne der ligger i mkv-filerne.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 21:07
Hvis det kun er dig, der skal have adgang til dine filer, er en NAS ikke nødvendig.
Din PC fungerer lige så godt, men den bruger mere strøm, men hvis du er én af dem, der altid har den tændt alligevel, så kan du bruge den i stedet.
Hvis du ikke er Apple fan, så er en Nvidia Shield TV, den bedste på markedet, og klarer alle formater også 24 fps, som jeg ikke mener, at Apple TV understøtter.

Du kan også bare smide dem over på en ekstern harddisk.

Med hensyn til kvaliteten, er der andet end 1:1 der kan bruges for de fleste, blot skal man være klar over, at kvaliteten jo aldrig kan genskabes, hvis man har reenkodet, men prøv dig frem, og se, hvornår du ikke kan se forskel, i forhold til originalen.
Hvis du kun bruger 1:1, vil dine harddiske hurtigt blive fyldte.
DVDer kan sagtens reenkodes til MKV med x.264 eller x.265 og fylde omkring én GB, uden du vil kunne se eller høre forskel.


Redigeret af Supergris - 25-August-2017 kl. 21:13
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2017 kl. 07:40
Jeg kører også med løsningen med en synology NAS. Jeg benytter den sammen med Synologys egen DS video app og en chromecast.
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2017 kl. 08:22

Jeg benytter
-synology ds213j,
-SR reciever
-kodi afspilningsbox som kører libreelec (kun kodi og direkte i kodi efter 5sek opstart, afspiller alt, skriv en pb for mere info)
-mkv.  når du ripper kan du bestemme hvilke lyd-spor du ripper med. det samme med undertekster. du vælger så når du afspiller den, ligesom en dvd / BR.



 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu