recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den kommende ATV & NAS ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den kommende ATV & NAS ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Den kommende ATV & NAS ?
    Sendt: 26-August-2017 kl. 13:44
Jeg kan se at der er en ny Apple TV på vej som understøtter 4K & HDR. 
Lige nu har jeg en Nvidia Shield samt en Synology NAS DS413j som fungere super godt. Jeg bruger KODI til fim på Nvidia Shield. 


Vil den nye ATV fungere på samme måde. Jeg er intresseret at den skal kunne finde min NAS og jeg skal kunne afspille mine film . Filerne er MKV og undertekster er inde i MKV filen. 

Den skal også kunne ligesom kodi kan at browse i mine 4 hdd'er fra NAS. 

Hvilke begrænsninger er der i ATV kontra Nvidia. 

Jeg er ikke interesseret i spil eller lign.  Kun musik & Film.

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2017 kl. 14:33
Jeg formoder bestemt at Infuse kommer med en app til det næste ATV også. Hidtil har deres app understøttet dts og hd lyd også.
Jeg har siden atv4 udkom tilgået min netværksharddisk til mine rips
Jeg ved dog ikke om atmos er inkl her. Personligt tror jeg dog at atmos vil være på det nye ATV også.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2017 kl. 14:42
Den vil højst sandsynligt stadig ikke understøtte 23.976hz, så hvis det kun er til KODI, så kan det ikke betale sig at skifte. Tvært imod faktisk.

Du skal kun vælge ATV, hvis apps til HBO Nordic, TV2 Play og lignende er vigtigt og du ikke kan leve med at caste dem til din Shield.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2017 kl. 20:11
Vi har pt ingen mulighed for at vide hvad den understøtter eftersom apple kategorisk holder alle nye produkter så hemmelige som de overhovedet kan. (med lidt kalkuleret marketinghype hist og her!)

så vent til "efter den 12/9" med at spørge. sandsynligheden for at den vil "fungere på samme måde" er dog et dumt spm. selvfølgelig vil den det. Det er jo tvos der sætter funktionaliteterne, og det er "tilgængeligt" i betaform hvis man har et atv nu og lysten til at eksperimentere. OG der vil på ingen måde være nogen som helst ændring i at den vil kunne understøtte apps som tidligere. - det er hele ideen med apple's filosofi.
OG man laver ikke apps til en specifik model af atv. man laver en app til tvos. Selvfølgelig er der visse begrænsninger i forhold til ældre modeller, men det er 100% den samme app der installeres på alle atv'ere. funktionalitet er blot tilgængelig i mere eller mindre grad afhængig af model.

Så derfor vil der jo også komme en opdateret infuse app (da den skal understøtte nyeste udgave af tvos. Apple er meget pernitne omkring versionsopdateringer - også for apps!) som vil kunne installeres på alle tvos/ios enheder, men er det en ældre enhed får man bare ikke 4K/hdr funktionalitet eksempelvis. - det vil stadig være den samme app.

Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 18:24
Er også interesseret i om den kommende Apple TV box vil understøtte Kodi, men det kan jeg have lidt svært ved at tro da Kodi lægger op til at integrere Addons, som jo i så fald ikke vil gennem App store. Eller rettere uden en fast godkendt kodi variant vil boksen næppe supportere Kodi.


Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 19:19
Selvfølgelig vil den ikke understøtte KODI, men en kontrolleret underudgave, ligesom nu.
 
Bruger selv infuse Pro med min nas, og er meget tilfreds. Det kører super smooth.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Selvfølgelig vil den ikke understøtte KODI, men en kontrolleret underudgave, ligesom nu.
 
Bruger selv infuse Pro med min nas, og er meget tilfreds. Det kører super smooth.
... bare ikke hvis man har tænkt sig at se film på den - 24p anyone? LOLLOL
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Selvfølgelig vil den ikke understøtte KODI, men en kontrolleret underudgave, ligesom nu.
 
Bruger selv infuse Pro med min nas, og er meget tilfreds. Det kører super smooth.
... bare ikke hvis man har tænkt sig at se film på den - 24p anyone? LOLLOL

Netop det jeg sagde i mit indlæg :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu