recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medtage kabel-tv i sommerhuset..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Medtage kabel-tv i sommerhuset..

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xirb Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xirb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Medtage kabel-tv i sommerhuset..
    Sendt: 29-August-2017 kl. 12:17
Er der nogen (let) måde, hvorpå jeg i sommerhuset live kan se mit YouSee kabelTV fra hjemmet - på et TV? 

Der er naturligvis internetforbindelse begge steder - omend ikke vanvittigt hurtigt. :-) Der står en Mac Mini tilsluttet tv'et i sommerhuset, hvis det kan bruges, men investering i en android/FireTV-stick eller lign. for at få billedet på TV ville også være OK, det er dog et stort ønske med styring uden brug af smartphone/tablet apps, HVIS muligt... 

Jeg er ikke nogen haj ud i hverken server-opsætning eller generelt mht. TV-teknologi, så jeg er en smule på bar bund - og lige at opsætte en Linux-server er udenfor mine evner. At købe en færdig box af en art ville være optimalt - men findes det??

Diverse andre under spørgsmål/info - spring let over, hvis du har travlt:
- Jeg troede ellers lige at Slingbox var spot on - den kan netop "sende live" ud af huset, og med en app på en FireTV-stick skulle man endda meget let kunne sende det til op på et TV. Som jeg forstår det, er det dog dels noget bøvl, at den kræver en anden box for at fungere (vist endda med noget composite) - samt at der er risiko for, at de stopper med at fungere, da Sling vist ikke producerer dem mere..!? Men vil nogle anbefale et komplet setup (hvad er det for bokse man skal have?), som de mener vil fungere, så hører jeg meget gerne om anbefalingen!

I min søgning er jeg stødt på en del produkter, men de fleste lover kun at sende dit kabeltv rundt internt i huset - ikke ud.. men om det er en smal sag af komme omkring ved jeg ikke - går dog ud fra, at det kræver at boksen/produktet er god til noget encoding af en art og alligevel også noget båndbredde? Kan nogle af disse mon opfylde mit ønske:
- VBox - lyder smart, men kan ikke gennemskue om den gør lige netop det jeg ønsker: http://www.vboxcomm.com/vbox-3rd-gen-tv-gateway 
- TV Butler: lille og smart, men kræver da som minimum en miniPC kørende.. Og vil det mon så spille out-of-the-box, hvis man sætter en lille Windows-maskine op? https://dvblogic.com/en/tvbutler/tvbutler-100tc/
- EyeTV netstream: Ser cool ud, men kan ikke gennemskue om den kan sættes op til at "streame" ud af huset: https://www.geniatech.eu/eyetv/product/eyetv-netstream-4c/ 
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 12:40

Hej.

Du kan tage op til 23 af Yousee's kanaler med på farten.

De kan afspilles på PC, Android eller IoS.

Vi bruger selv to forskelige måder at afspille TV på. Enten en Android Tablet med HDMI udgang som er forbundet til TV'es HDMI indgang. Skræmene på Tablet og TV bliver så ens.

Eller en ChromeCast som enten styres fra PC eller Android.

Hilsen Carsten.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 12:42

Det er nemt nok at gøre, enten på Web TV, og HDMI til TVet fra PCen, eller via App på Telefon/Tablet og en Chromecast i TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 12:43
Lettest med yousee app
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 12:46

Ja, jeg vil også foretrække at bruge App fra enten Telefon eller Tablet, og til en Chromecast i TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 13:49
Når der nu er en Mac Mini tilsluttet via HDMI, så er det nemmeste vel bare at nappe Yousee via browseren og køre streamet i fuldskærm.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
xirb Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xirb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 13:01
Tak for inputs!

Jeg troede egentlig at Yousee WebTV kun fungerede på en YouSee-internetforbindelse? Det har vi ikke.. Og at der var problemer med at se diverse kanaler, såsom TV2s kanaler m.fl. via både Yousees app og web-tv - men det er måske blevet løst?
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 13:05

TV2 kan også ses mod betaling af Kr. 5/måned for TV2 ude.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu