recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K afspiller og bluray rips med fuld menu?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K afspiller og bluray rips med fuld menu?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4K afspiller og bluray rips med fuld menu?
    Sendt: 29-August-2017 kl. 19:08
Hej gutter Jeg har en Dune HD der efterhånden er snart 7 år gammel tror jeg det er men fungerer stadigvæk fint. Den kan afvikle almindelig blu-ray rips med fuld menu, og det var jo fedt nok før https://en.wikipedia.org/wiki/Cinavia tog over. Men så er det jeg tænker er det muligt i 2017 at finde en tilsvarende ny afspiller med 4K muligheder som også kan afspille 1:1 bluray film rippet til harddisken? Har for længst gået bort fra alle mine blu-ray skiver de larmede for meget og var superbesværlige så de er røget i kælderen. Men så tænker jeg at Dune feks er kommet ud med en masse nye 4K afspillere men har man brudt/besejret Cinavia eller er det stadigvæk sådan at for at få fuld menu med skal man have den fysiske skive? 
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 21:35
Jeg er fint tilfreds med min Dune HD der klarer alt blu-ray materiale rigtigt godt hvis ikke perfekt. Men jeg vil gerne med på 4K og derfor spørger jeg også til om en 4K spiller der kan afspille og vise menuer i blu-ray fordi hvis der ikke findes en i pt så beholder jeg nok min dune hd men overvejer også så at konvertere(beholde både den fulde blu-ray med menu) til MKV i fuld kvalitet men med menuen fjernet. Så det er mere om der findes en 4K afspiller nu med samme menu-afspilning på trods af Cinavia som de gamle afspillere som feks Dune HD kunne klare. Ellers så må jeg konvertere til mkv og sådan er det desværre bare.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 13:08
Nogle der kender til det?
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

Nogle der kender til det?

Der er ingen cinavia protection på mediaafspillere, det er producenterne kun forpligtet til at implementere hvis man laver en afspiller med bd licens.

Dune Solo 4K kan ganske vist afspille bd'er med fuld meny, men det er Dunes egen software løsning så derfor ingen cinavia protection.

Det samme gælder for eGreat A5 som er en android baseret mediaafspiller som også kan afspille bd'er med meny sågar også 4K rips med meny
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 01:59
Okay det noterer jeg Jesper. Jeg må lige undersøge sagerne nærmere så, hvad der er bedst for mig. 
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 12:40
Jeg købte min Egreat A5 her:

http://www.futeko.com/products/MP073.php

Den har fin funktionalitet, men softwaren har lidt bugs hist og her.

Læs lidt mere om den inden du beslutter dig.
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 13:58
Som Jesper er inde på, så klarer den (relativt) nye Dune HD Solo 4K den opgave du efterspørger. Den kan stærkt anbefales. Lille, lydløs og hurtig Thumbs Up. Ikke den billigste dog. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu