recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny forstærker til 2.1 B&w setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny forstærker til 2.1 B&w setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny forstærker til 2.1 B&w setup
    Sendt: 30-August-2017 kl. 10:35
Hej, jeg er på udkig efter en ny forstærker, jeg har pt en 8 år gammel onkyo men den trænger til et skifte efter jeg er gået over til 4k tv.
Jeg har tidligere kørt med surround men er efter købet af mine fantastiske BOWERS & WILKINS
805 D2 gået over til et 2.1 setup.

Jeg kører BOWERS & WILKINS
805 D3 sammen med en svs sub.

Jeg havde egentlig tænkt at købe endnu en ny surround reciever for at kunne tilslutte mit mediacenter, ps4 og Xbox one direkte via hdmi. fx en Marantz Sr 7011

Men er kommet i tvivl om man måske ikke skulle købe en stereo reciever for at få mere lyd for pengene end alle de streaming features der er i surround reciverene.

Jeg har jo alle de funktioner i mit nye smarttv.

Mit problem er at jeg syntes det er svært at finde en stereo forstærker der kan bruges sammen med en aktiv sub.

Har i nogle forslag? Til et 2.1 setup?

Budget ligger på ca 10000

Tak for hjælpen
Dennis
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 18:30
Hej
Tror det bliver en denon avr-x4300h
Har fået et tilbud i England på den til 6000 incl fragt

Hvad siger i?
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 12:21
Hej, hvad endte du med at købe? 
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 12:29
Købte igår en Nad c388 👌😍
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 13:20
Og det fungere fint for dig med 2,1 istedet for surround?
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 13:37
Jeg har ikke kørt med surround i flere år, ikke efter jeg købte de B&W 805 Diamond.

De blev trukket af en 10 år gammel Onkyo reciever og jeg troede faktisk de lød godt indtil jeg var i Hifiklubben i lørdags.

Havde tænkt på Denon avr x4300 da alle de streaming muligheder var tiltalende.

Vi hørte 3 forskellige forstærkere i Hifiklubben,

Denon x4300
NAD C368
NAD C388

Det var fuldstændig vildt hvor den NAD C388 bare sparkede røv, jeg hentede så den NAD C388 og sætte den til min højtalere og sub.

Hold nu kæft det lyder godt, klarheden og kontrollen over højtalerne er helt vildt. Jeg har fået så meget bund og bas i mine højtalere at jeg overvejer at skille mig af med min sub.

Vi bruger setup til at høre musik, se tv og spille på konsoller.
Det er sjældent vi ser en film og hvis vi skal det er lyden bare så fantastisk nu.

Jeg har ikke fortrudt, har aldrig haft så god lyd :)
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 14:36
Det lyder da som en vild ændring på en enkelt måde :)

Og der er ikke noget du savner ved ikke at have surround mere?

Hvad med stemmer når du ser TV og film, er de stadig klare og tydelige uden en centerhøjttaler?
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 14:41
Med den diamant diskant som  de B&w højtalere har, bringer det lydbilledet lige foran en.

Det lyder somom kunsteren står lige foran dig.

JEg ved ikke hvilken højtaler du har men der kan godt være stor forskel.

Især hvis man har gode højtalere kan en god forstærker gøre underværker

mine højtalere er her

https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/kompakthojttalere/bowers--wilkins-805-d3-kompakthojttaler/


GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 15:16
Jeg har ikke lige helt det samme budget som dig kan jeg fornemme ;)

Men er midt i en overvejelse omkring nyt system og har tænkt på et sæt Jamo Concert 8 eller Dali Coupe.

Eller om jeg skal gå en anden vej og prøve med et surround sæt, evt. sammen med en af de to ovennævnte og en matchende center som Jamo Concert Center eller et sæt mindre surround højttalere med en aktiv sub.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu