recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit paranormale hi-fi setup - hjælp?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit paranormale hi-fi setup - hjælp?!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
synderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér synderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mit paranormale hi-fi setup - hjælp?!
    Sendt: 04-September-2017 kl. 07:10
Hejsa.

I kan godt foreberede jer på årets måske mest spøjse opslag her på recordere.dk.

Min familie og jeg bor ude på landet, hvor der er langt mellem husene og kort mellem fugerne på marken. I foråret investerede vi i et Heos lydsystem med både alm. højtalere og en soundbar, som er tilsluttet TV'et (LG OLED). Soundbaren har ikke Bluetooth - kun wifi. Dvs. den ikke er til at få lyd i, med mindre man tilslutter sig HEOS systemet.

I nat kl. 04:00, da vi ligger i vores bedste søvn, vågner hele huset til vildt opskruet lyd (musik) nede fra stuen. Jeg skynder mig ned for at se, hvad der sker. Da jeg træder ned af trappen stopper lyden igen?!

Det er helt sikkert, at den kom fra soundbaren. Og det er helt sikkert, at den ikke blev i igangsat afvises telefoner, som vi tjekkede straks efter.

Jeg er derfor ude efter en logisk forklaring på, hvad der kan have forårsaget ovenstående natlige indslag?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 10:16
Mit gæt er at dit TV har opdateret i løbet af natten.

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 10:51
Hej.
Det lyder da vildt underligt,men har ingen forklaring der er bedre en den du har fået.

Så skiver du "og kort mellem fugerne på marken " ,men hvis det er noget der pløjet, så heder det vist furerne http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=furerne ,men det har nok ikke noget med det at gøre Smile
Mvh.
Til top
synderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér synderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 14:39
TV'et var ikke tændt, da jeg kom ned. Desuden benytter vi Viasat boks, som også skal tændes med en selvstændig fjernbetjening. Så det kan ikke have været en opdatering.

Jeg takker for korrekturen. Opslaget blev skrevet på min mobiltelefon, og 'autocorrect' har ofte en stærkere holdning til, hvad jeg skriver - end jeg selv har:)

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af synderen synderen skrev:

TV'et var ikke tændt, da jeg kom ned. Desuden benytter vi Viasat boks, som også skal tændes med en selvstændig fjernbetjening. Så det kan ikke have været en opdatering.

Jeg takker for korrekturen. Opslaget blev skrevet på min mobiltelefon, og 'autocorrect' har ofte en stærkere holdning til, hvad jeg skriver - end jeg selv har:)



Hej igen
Nu er det egentlig også lige gyldig om det hedder det ene eller det andet.
Der har ikke været noget torden ,der på en eller anden måde har kunnet give noget overspænding .
Mvh.
Til top
synderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér synderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 15:08
Nej, der har umiddelbart ikke været noget, der kunne resultere i overspænding.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 15:53
Desuden benytter vi Viasat boks,.
Kunne det så ikke være en opdatering til den der påvirket dit TV .Bare en tanke.
Mvh.
Til top
synderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér synderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 15:58
Tjo, men så skulle den tænde for TV'et og skrue helt op for lyden. Det tror jeg ikke den kan. Men jeg har også selv tænkt tanken i forsøget på at finde ud af en logisk forklaring.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af synderen synderen skrev:

Tjo, men så skulle den tænde for TV'et og skrue helt op for lyden. Det tror jeg ikke den kan. Men jeg har også selv tænkt tanken i forsøget på at finde ud af en logisk forklaring.

Hvis du tænder for Viasat-boksen mens TV'et slukket, tænder TV'et så automatisk eller forbliver det slukket?

Hvis TV'et tænder når Viasat-boksen tænder, så hælder jeg også mest til at der har været en form for opdatering i nat.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 16:24
Er der koblet Spotify på soundbaren ?

Det kan godt leve sit eget liv.
Til top
synderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér synderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 16:45
Lars, det forbliver slukket.

Spotify er ikke koblet på.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu