recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5.1 lyd ud af macbook driller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5.1 lyd ud af macbook driller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 5.1 lyd ud af macbook driller
    Sendt: 06-September-2017 kl. 12:46
Hejsa

Jeg har problemer med at få lyden ud af min Macbook via min Yamaha RX777 forstærker.

Den gør alle mulige underlige ting og jeg har forsøgt nærmest alle indstiller i VLC og WonderShare Player.

Jeg kan få den til at afspille lyder på 4 højtalere men så kommer talen og primær lyd og af baghøjtalerne, jeg kan få den til at afspille baggrundslydene men ikke tale og så kan jeg få lyden ud som stereo af de to fronter men efter lidt bliver der ekko eller forsinkelse på lyden. Hvis jeg pauser og starter igen er det fint.

VLC har jeg nu fået fucket så meget op at jeg slet ik får noget lyd ud nu hehe.

Nogle der har erfaringer med dette?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 18:00
nu ved vi jo så ikke lige hvordan du trækker lyden ud, så venligst forklar nærmere. - de fleste æwlemaskiner har et 3,5mm minijack stik, MEN det er rent faktisk også optisk stik, så du kan trække det ud som digital lyd, eller du kan køre det ud via en miniDP (hvis det er en gammel mac, men igen har du bare skrevet macbook, og det er rent faktisk det specifikke navn for deres 12" model)

Så beskriv venligst nærmere hvad du har.


Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2017 kl. 19:58
Jeg trækker lyden ud via HDMI. Sorry

Det er en sprit ny macbook. Og de har ikke optisk udgang.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2017 kl. 22:35
hvorfor i himlens navn bruger du ikke bare Kodi til det? - du vælger lydoutput (hdmi) i apple's system indstillinger og det er på ingen måde meningen du skal sidde og pille i alle mulige indstillinger - det skulle meget gerne kunne detekteres af systemet selv.

Redigeret af claus_jac - 07-September-2017 kl. 22:35
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2017 kl. 23:21
Kodi?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2017 kl. 10:28
seriøst? kodi.tv - kan installeres på en hvilken som helst pc. mac, jadajada maskine. men som sagt - først gå i systemindstillinger på mac når den er koblet til kabel, og vælg lyd output.
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2017 kl. 13:27
Aldrig hørt om det. Må kigge på det og se om lyden bliver fixet.

Tak jeg vender retur.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2017 kl. 19:15
For mig ser det ud som om du forsøger at sende et 5.1 signal ud i en stereo forstærker med fire højttalere, heraf de to forbundet til B kanalen. Hvis jeg har ret, så kan det måske hjælpe at fortælle din Macbook at den skal sende et stereosignal ud, ellers vil center, sub og baghøjttaler (surround) ikke komme med. Du hører så kun de to fronter af surroundsignalet, der også går i dine B-kanal højttalere.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2017 kl. 19:43
ahh mon ikke det er den her receiver han har? https://usa.yamaha.com/products/audio_visual/av_receivers_amps/rx-v777/index.html

Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2017 kl. 22:14
Det er en rx-v777
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu