recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity sanity check
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity sanity check

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 07:47
Undskyld jeg hijacker.

Udover controller softwaren, som man vel lige så godt kan køre fra sin PC (?), hvad får man så i USG'en?
Jeg har pt to APer og en 8port switch med PoE, men ikke en USG. Hva misser jeg af muligheder? :)

Pft.
Til top
Peden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-December-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 07:52
Du får med en USG "pladen fuld" i din Unifi controller, og kan styre alt gennem samme interface. Routeren i sig har udmærkede specifikatiioner, men det muligt at den har du fra din udbyder er god nok, med mindre du er interesseret i VLANs, VPN etc.
 
For mit vedkommende var det ren forfængelighed, men jeg er nu stadig glad for den :)
 
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Undskyld jeg hijacker.

Udover controller softwaren, som man vel lige så godt kan køre fra sin PC (?), hvad får man så i USG'en?
Jeg har pt to APer og en 8port switch med PoE, men ikke en USG. Hva misser jeg af muligheder? :)

Pft.

USG'en har ikke noegt med controlleren at gøre. USG'en er ren firewall/router - thats it.

controller softwaern skal køres på enten en pc, nas,  via en cloudkey eller eventuelt via en service hos fx amazon eller lignende.


Redigeret af Moerkbak - 14-September-2017 kl. 09:08
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 09:12
som lovet er her strømforbrug jvf. tidligere indlæg(idle, har ikke testet load) 
AP AC 10watt
AP AC pro 4watt
AP AC inwall 3watt

tallene er fra min switch, så der er sket noget siden 1. gen.
nogen der kan byde ind med resten af modellerne?

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu