recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Multirum / bio / spillebule
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Multirum / bio / spillebule

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Tingkaer Tingkaer skrev:

Tak for billederne! Godt at se at der trods børn og sovende gæster kan blive plads til hjemmebio


Hvorfor skulle børn være et problem i forhold til en hjemmebio?

Det har det aldrig været herhjemme, med 4 gulvhøjttalere og en mellemstor center.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 20:48
Jeg er ikke sikker på at det ville være et stort problem med unger herhjemme hvis det var i stuen/dedikeret rum. Det er vel et spørgsmål om at ungerne ved hvad der er ok og ikke ok. Dermed ikke sagt at det er nogen garanti (slet ikke at åbne op for børnopdragelsesdiskussion).

I sådan et multirum som vores så er der dels bare brug for pladsen og de mange anvendelsesområder (og gæster, børn, børnehave besøg you name it) giver også bare ekstra mulighed for at en eller anden kommer til ved et uheld at pære til noget som ikke liiige havde så godt det.
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 20:43
Så kom der lige lidt tilbud på fyndborsen.se, så jeg har lige bestilt 2x Spirit 6, som skal være fronter. Det skulle gerne betyde noget i forhold til de spirit 2 jeg havde planlagt.

godt blev det lige 2000SEK dyrere end hvad det oprindeligt var planlagt, men med den nuværende kurs er det jo næsten ping pang penge LOL

Nu håber jeg bare konen ikke bliver alt for mistænkelig når der pludselige dukker 2 noget større højtalere om end dem jeg har fortalt jeg skulle bruge...Tongue
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2018 kl. 17:44
Så kom dagen hvor fjernsynet blev afhentet og jeg kan gå i gang med at sætte højtalere op i deres endelige positioner.

Planen var (som på billedet) at de to fronter skal have ført kabel ned fra loftet, hvor center kommer fra bunden. Det skyldes primært de 2 rør, som går til radiator. Jeg har læst et sted at hvis man fører lodret og langs andre lodrette linjer, ser man det ikke så tydeligt. Det fungerer sådanset også i en "hold lige den her" test.

Jeg bliver bare i tvivl om det alligevel bliver pænere at føre kabel op fra bunden på alle LCR. Radiator kommer lige netop til at kunne skjule alle føringer nede fra, så det kun bliver et lille stykke som på center. Det er jo naturligvis en grundlov at det medfører en del ekstraarbejde fordi jeg ikke liiiige havde set den komme, men det er jo ikke forskelligt fra mange DIY projekter.

Et par inputs til ovenstående kunne være lækkert, for lige nu er jeg noget i tvivl.

Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 14:22
Hej thomnico. Hvordan spiller dine Spirit højttalere og hvor stort er dit rum.
Jeg vil også gerne købe XTZ men har virkelig svært ved at beslutte mig hvilken model det skal være.
Jeg har en stue på måske 50 m2, men det er kun måske 20 m2 af stuen der skal spilles op.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvor stor forskel der er lydmæssigt på Spirit 6/8/11 og det gør det jo lidt sværere, når der ikke er danske forhandlere der har modellen, så man kan se og høre dem.

Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2018 kl. 10:15
Hej Bjur,

nu mistede jeg lige en længere tekst jeg havde skrevet, så du får den lige i den korte version her, beklager :-)

De få gange jeg har set film her over sommeren har jeg haft det på -40 stykker på min marantz 7008. Mit rum er ca 25kvm i alt og jeg mangler IKKE lyd. Jeg kommer fra lidt blandet udstyr så i forhold til hvad du måtte have af reference og smag kan jeg ikke tale for, men jeg synes de spiller super godt og jeg bruger dem kun til film.

Jeg har ikke nogen ide om hvordan de spiller i forhold til 8 og 11.

Du måtte egentlig gerne komme forbi og høre hvis det er, men jeg overvejer lige pt om jeg skal flytte min projektor lidt i forhold til mit lærred, da jeg har bøvlet lidt med billedet og jeg vil lige teste af om det mon kan hjælpe. Så hvis billedet ikke er vigtigt for dig er du stadig velkommen til at kigge forbi til en lytter.

Systemet er konfigureret med den audyssey der ligger i marantz 7008.

systemet har hjemme i Albertslund :-)
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2018 kl. 12:44
Hej Thomnico. Tak for svaret. Jeg har en noget større stue, så jeg er i tvivl om Spirit 6 kan klare den opgave godt nok, men kan være jeg kigger forbi en dag jeg skal forbi Albertslund:)
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2018 kl. 15:19
jeg ville nok også være i tvivl om 6’eren uden at have hørt dem “i live” med en større stue.

Jeg har selv en stue/køkken på de 40ish kvm, men jeg har aldrig hørt dem i det miljø. 
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu