recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VSX-922 & ATV4K - virker det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VSX-922 & ATV4K - virker det?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VSX-922 & ATV4K - virker det?
    Sendt: 15-September-2017 kl. 15:04
Hej

Inspireret af anden tråd, vil det her så virke?

VSX-922 & ATV4K

Har VSX-922'eren mulighed for at sende et 4K/HDR billede fra ATV4K videre til fjernsyn (B6V)?

Har desværre kun 1 kabel fra reciever til fjernsyn da de er fræst ind i væggen Smile

Eller kan man bruge en HDMI splitter i stil med den her:
https://www.av-cables.dk/hdmi-splitter/hdmi-4k-high-speed-splitter-1-til-2-hvid.html

Og så lade reciever klare lyd mens tv'et får billedet sendt direkte (uden lyd)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 15:18
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Hej

Inspireret af anden tråd, vil det her så virke?

VSX-922 & ATV4K

Har VSX-922'eren mulighed for at sende et 4K/HDR billede fra ATV4K videre til fjernsyn (B6V)?

Har desværre kun 1 kabel fra reciever til fjernsyn da de er fræst ind i væggen Smile

Eller kan man bruge en HDMI splitter i stil med den her:
https://www.av-cables.dk/hdmi-splitter/hdmi-4k-high-speed-splitter-1-til-2-hvid.html

Og så lade reciever klare lyd mens tv'et får billedet sendt direkte (uden lyd)

922 er en nyere model med HDCP 2.2, så jeg tror du er heldig og at det vil virke. Hvis ikke det havde virket, ville du på den anden side ikke have nogen glæde af splitteren, som diskuteret i flere nylige tråde. Så har du bare to ens signaler der ikke er kompatible med din AVR.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 17:28
Testede lige med min UHD afspiller - den kunne ikke køre gennem recieveren 

Er det så ikke også et no go med ATV4K? Eller er der noget jeg overser??

Synes det er "lidt" frustrerende at skulle opdatere en eller velfungerende 4 år gammel reciever blot for at kunne få 4K på ATV... Det er jo totalt resourcespild ;(
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 17:56
Det er mig der har kigget forkert. 922 ser ikke ud til at være kompatibel med UHD alligevel. Du vi ret sikkert få samme problem med ATV4k. Samme problemstilling bliver diskuteret i denne tråd:


Jeg har ikke et konkret svar til dig. Jeg leder også selv efter en løsning.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 08:32
Kan du ikke tilslutte Apple boksen til TV'et og så få lyden ud via HDMI-CEC? Jeg husker dog at nogen her i forum'et rapporterede LG  B6 havde problemer med at lede lyd fra en tilsluttet signal kilde ud på enten HDMI eller optisk. Men boksen er så lille at den snildt ville kunne ligge bag skærmen.

Eller også kunne du gøre lige som jeg gjorde efter at have bøvlet rundt med forskellige alternativer et stykke tid: Bide i det sure æble og købe en ny receiver :-).




Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus64 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2017 kl. 13:44
922 kan ikke det du ønkser. Købte selv en VSX-932 i fredags, af præcis samme grund. Desværre er den dog noget skrabet i setup mulighederne i forhold til 922 så overvejer at returnere den igen

Og helt enig i ressourcespildet... For dumt 
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2017 kl. 18:38
Men kan man ikke sætte atv4k direkte til tv og så lyd ud fra tv til forstærker??
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2017 kl. 18:58
Det kommer an på hvilket TV du har. Nogle har rapporteret at deres (LG?) TV kan returnere et surroundsignal, men ofte er det sådan at TVet konverterer lyden til stereo inden den returneres over toslink eller ARC. Det havde været så meget nemmere hvis Apple bare havde inkluderet et toslink på deres boks, så slap man for alt det bøvl Angry
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2017 kl. 19:06
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu