recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1080p gaming på 27” 4k skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

1080p gaming på 27” 4k skærm

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NielsH9000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Marts-2017
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsH9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 1080p gaming på 27” 4k skærm
    Sendt: 15-September-2017 kl. 22:34
Jeg skal have en ny skærm, som skal bruges til 50% arbejde på Macbook Pro og 50% gaming på PC.

Det er et krav at skærmen har thunderbolt 3 (USB-C), så det er nemt at sætte min Macbook Pro til. Mit bedste bud på en skærm er LG 27UD88-W 4K 27″.

Hardware til 4k gaming er dyrt, så jeg regner kun med at købe hardware til 1080p gaming.

Jeg vil derfor gerne vide om det vil se tosset ud med 1080p gaming på en 27” 4k skærm? Har I evt. et alternativ forslag?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 11:21
hvorfor skulle det se dårligt ud? - når du gamer er det meste i bevægelse, og derfor vil du ikke kunne se så meget nedskalering - det havde været noget helt andet hvis du gør det når du er i desktop mode. Det vil se skidt ud.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 11:29
Jeg har lige præcis den omtalte skærm og bruger den til det samme som dig. Jeg synes ikke 1080P ser særligt godt ud på den, den skalerer dårligt. Jeg har valgt at køre min spil i 4K men med meget lave settings, det synes jeg ser bedre ud
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 15:58
Nu kender intet til skærmen rent fysisk, men der skulle i teorien ikke være nogle problemer med skalering af full hd til det 4K panel, som der er angivet i specifikationer.

Panelet kører jo 3840x2160 pixels, som er det dobbelte på begge leder af 1920x1080 pixels.

Så hvis man kører full HD på skærmen, så burde den bruge 4 pixels på skærmen per pixel fra grafikkortet.

Måske er der sat noget overscan op, så den ikke kører pixel-i-pixel?

Husk nu på at man ikke ønsker at interpolere billedet, da det vil gøre billedet utydeligt til spil brug.


Redigeret af Cyberguyen - 22-September-2017 kl. 16:00
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu