recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Atmos med indbygningshøjtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Atmos med indbygningshøjtalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HHH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2017
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Atmos med indbygningshøjtalere
    Sendt: 16-September-2017 kl. 12:41
Nogle af Jer som bruger indbygningshøjtalere til loftet i Atmos setup?
Hvilke erfaringer har i mht lyden vs en alm højtaler?
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 12:59
Prøv at tage i Hifi klubben og lyt til B&W og Dali indbygningshøjttalere, de gør det udmærket. De har i alle prisklasser og til Atmos, ville de være fine. De kan naturligvis ikke spille som en stor trevejs, men de gør det nu meget godt. De fås os med kabinet, der kan tilkøbes.

Redigeret af JackD84 - 16-September-2017 kl. 13:00
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 18:29
Du kan få indbygningshøjttalere stort set lige så dyre som du ønsker det.
Revel laver f.eks nogle til 9.000/stk.
Jeg har selv 4 lidt mindre modeller fra Revel i loftet til mit atmos setup og det synes jeg lyder rigtig godt - de blender fuldstændigt ind sammen med resten af mit jbl synthesis.

Inden at de blev bygget ind i loftet, så stod de først og blev spillet til som reol højttalere imens resten af biffen blev ordet - og de gjorde det fortrinligt.

Det er vel som alt andet - du får hvad du betaler for - og med indbygningshøjttalere betaler du ikke for kabinet eller flot finer- så i princippet burde du få mere for pengene.
Den tror jeg dog desværre ikke helt holder da indbygningshøjttalere på den anden side er lidt af en niche, så der ikke er så stor konkurrence som på "alm" højttalere... 😉

Mvh Troels

Redigeret af Troelsfilm - 16-September-2017 kl. 18:30
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
HHH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2017
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 18:50
Er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på, hvis jeg vælger at købe indbygnings?
Pt kører jeg med et 5.1.2 setup med XTZ 95.22 i loftet og hvis jeg skifter til indbygning så er fruen gået med til jeg kan lave et 5.1.4 i stedet ;)
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 21:33
At de er samme mærke /klang som dine øvrige højttalere og så skal de have så stor spredning som muligt, således at de dækker et stort område - medmindre det er ren ego bif
Mvh Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu