recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WiFi router med flere lan porte
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WiFi router med flere lan porte

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 21:43
Ja default er 80 og 443. Det har altid virket for mig på gamle router. Jeg må kigger på det igen 😃 på Lan siden virker det fint nok.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Ja default er 80 og 443. Det har altid virket for mig på gamle router. Jeg må kigger på det igen 😃 på Lan siden virker det fint nok.

Netop fordi det virker på LAN siden, så ved du at det er din port forward det er galt med Wink
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Er 4K clips fra youtube uden hak og pixellering på TV ok hurtigt? Hastigheden på mit internet er 50/20

Som Tipsen siger - Hvis det dækker dit behov, så er det. Mit behov strækker sig langt længere end det. Derfor bruger jeg kabler. Fx 3-4 samtidig 4K streaming brugere, eller bare meget store fil overførelser mellem maskiner og servere. Online spil, der er afhængig af en meget lav latency og ping osv osv.. 

Der er mange grunde til at bruge kabler. Men mest af alt, så er årsagen stabil optimal hastighed. 

Det koster så også noget i udstyr og kabler.
Fx har jeg 4 switches fordelt i huset. Jeg fik desværre tænkt lidt med r*ven da jeg trak kabler og afsluttede dem i en switch på loftet, (ved siden af IHC tavlerne). Det var den nemmeste (idiotiske) løsning til formålet, lige da jeg stod i det, som mest af alt kom sig af, at jeg skulle have IHC controlleren på nettet, samt kabler til stuen, værelser og kontor. 
Jeg burde have taget alle kablerne og ført dem ned til serverne i garagen til en stor 24 port switch. Men på det tidspunkt var den del af installationen i garagen ikke helt klar til at tage imod dem. 

Så nu har jeg udstyr, dvs fiberboks, servere, NAS, solcelleanlæg osv inkl en 16-port POE+ switch i garagen.
Derfra går et kabel op på loftet til IHC tavlerne, hvor jeg har opsat endnu 16-port switch, og bruger 9 porte Confused 
3 kabler til stuen. 
1 kabel til AP. 
2 kabler til kontoret.
2 kabler til to værelser, hvor kablerne er afsluttet i 5-port switches. Disse sidste to switches bliver dog nok taget ned igen og evt udskiftet med Ubiquiti nye In-Wall AC, da det er rigelig til formålet i de to værelser. Det var et idiotisk projekt, som mest af alt handlede om, at det var nemmere end at opsætte en dåse med udtag, samt at ikke gå ned på udstyr og fordi jeg havde disse switches i overskud. (Jeg kan finde mange forklaringer, når det gælder om at undskylde mine egne idiotiske løsninger LOL).
I garagen bruger jeg mindst 9 porte. 

Så i normal brug, så er der 17 kabler (18 hvis man tæller kablet med mellem de to switches). Alt er selvfølgelig Gigabit net. Og jeg er ikke færdig med at trække kabler. 

Ja, det er ærgerligt du ikke har trukket kabler, til vægdåser.

Selv har jeg en Ubiquiti Edge Poe Router, med en Ubiquit,, UAPi AC Pro, har lige bestilt en mere. Alt er trukket i cat6 SFTP. Jeg har en D-Link DES 1210-52 48 port switch, hvor alt er forbundet. 

Jeg er meget overrasket, over hvor meget, en god stabil, hurtig router har at sige.

Hvilken router har du?

 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:


Hvilken router har du?
 

En USG router.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:


Hvilken router har du?
 

En USG router.

Ja, det er stort set den samme router præstationsmæksigt.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:


Hvilken router har du?
 

En USG router.

Ja, det er stort set den samme router præstationsmæksigt.
Hvis du ÅBNER kasserne, så vil du se der er HELT det samme indeni :)
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 16:02
Øhh det passer ikke helt:




De køre heller ikke samme software setup. USG'en har UniFi Controller agent softwaren med i pakken, som gør at den kan konfigureres af UniFi Controlleren.

Tror du mener USG og EdgeRouter har same PCB, og ikke EdgeRouter PoE.


Redigeret af TBK - 30-September-2017 kl. 20:26
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu