recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forringer dette Tv møbel lyden?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forringer dette Tv møbel lyden?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forringer dette Tv møbel lyden?
    Sendt: 24-September-2017 kl. 15:17
Vidste ikke hvor jeg skulle poste dette emne, så tænkte surround/biograf var det bedste sted.

Jeg er ved at have styr på placering af mine Devialet Phantom Gold i stuen i mit nye rækkehus. Jeg har designet følgende Tv møbel i Illustrator og er ved at have styr på mål. Skal have Philips Hue Strips helevejen rundt bagved pladen på væggen og under gulvpladen, som skal se ud som om den svæver. Det bliver lavet med MDF plader, men overvejer kompaktlaminat til gulvpladen, da mit nye kommende spisebord også er lavet i dette materiale. Der skal laves 2 runde huller ned til gulvet til mine Phantom Gold, så foden er på højde med gulvpladen, hvor kabler kan skjules under. Jeg tænker der skal være et par mm. mellem foden og træpladen uden om, så de ikke røre hinanden.

Hvad tænker I om dette projekt og vil MDF pladerne have negativ effekt på lyden?


Gulvpladen er 3 meter bredt og vægpladen er 2 meter bredt.


Redigeret af mixart - 24-September-2017 kl. 15:20
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 15:29
Kabler kan skjules mere fikst!
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kabler kan skjules mere fikst!


Du behøver jo ikke svare på alle indlæg. Hvis du har et konstruktivt forslag, synes jeg du skal skrive det. Ellers kunne jeg jo også bare nøjes med at skrive "Sikke et latterligt indlæg" ;-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kabler kan skjules mere fikst!


Du behøver jo ikke svare på alle indlæg. Hvis du har et konstruktivt forslag, synes jeg du skal skrive det. Ellers kunne jeg jo også bare nøjes med at skrive "Sikke et latterligt indlæg" ;-)

Du må jo være fatsvag. OP spørger jo netop hvad vi mener om hans projekt, og det har jeg svaret på
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Du må jo være fatsvag. OP spørger jo netop hvad vi mener om hans projekt, og det har jeg svaret på


Du har naturligvis ret. Jeg er totalt fatsvag. Du har overbevist mig. Og efter at have nærlæst dit første indlæg, kan jeg da godt se at det tydeligvis må være en rigtig god hjælp for OP. Tak for det Clap
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 23:19
Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 05:30
Kabel løsningen som jeg har tiltænkt under pladen vil jeg mene er en god løsning, da de overhovedet ikke bliver synlige. Ellers skulle det se sådan her ud https://imgur.com/xbixeE6

Men det vigtigste jeg egentlig ville høre noget erfaringer om, var, om mdf bund- og vægpladen ville have noget negativ indflydelse på lyden eller om der anbefales, at de beklædes ind i noget stof eller lignende?
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 06:33
Hvis der er noget hulrum bag og under pladerne, som så bliver fyldt med noget Rockwoll eller lignende vil det nok nærmere ha en positiv effekt, omend nok lille

Redigeret af Ning - 25-September-2017 kl. 06:38
Ning
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 09:39
Pladerne virker akustisk som en væg, hvis ellers de er fastgjort. Jeg kan til nød forstå pladen bag TV’et, men det er synd for dine Devialet standere med den bundplade.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu