recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dell service?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dell service?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dell service?
    Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 15:42
Hej jeg har en macbook pro 15" medio 2010 som er ved at synge på sidste vers. Jeg er derfor på udkig efter en erstatning. 

Jeg havde egentlig regnet med at købe en ny macbook pro 13" uden touchbar, da jeg ikke syntes jeg vil ofre meget mere end det på en bærbar. 

Jeg kiggede derfor efter lidt alternativer og faldt over dell xps 15" i en udgave med fullhd og 256gb og faldt egentlig for at jeg kunne bibeholde en 15" skærm som jeg har nu. Og at den også kan lidt light gaming noget bedre end macbook'en. 

Men når jeg så går på trustpilot og slår dell op, så bliver jeg noget bange for at handle hos dem.

Så ville høre om der er nogen der har handlet hos dell og om det er så slemt som det ser ud på trustpilot?

Og eventuelt om der skulle være et alternativ til xps 15 med nogenlunde samme specs.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 16:26
Dell er hovedsageligt et firma som handler med erhvervslivet og deres service er skræddersyet hen imod dette.

Så til private kan deres service være meget bøvlet.

Jeg har mit eget skrækeksempel med en medarbejder som havde købt dell PC.
Der var problemer med maskinen, så den skulle sendes ind til service.

  • Først skulle han tage fri fra arbejde for at kunne være hjemme og modtage en tom papkasse.

  • Så skulle han igen tage fri fra arbejde for at være hjemme til når de kom forbi han og skulle hente papkassen med maskinen i.

  • Til slut skulle han være hjemme til at modtage maskinen tilbage fra reparation.

  • Men de havde ikke løst problemet og derfor skulle han igennem det hele igen.
Det endte dog med at jeg brølede ind i røret til Dell som erhvervskunde og han fik en helt ny maskine gratis.
Men nu er vi ikke længere direkte kunde hos Dell, da de kun vil have de 200 største erhvervskunder i Danmark. Resten skal købe igennem partnere.

Jeg tror ikke en partner gidder gøre særligt meget, når en maskinen ikke virker. Så man kommer som kunde nok til at slås direkte med Dell.


Hvis du vælger en Dell XPS, så husk at få den med den nye Kirby Lake CPU, da den har dpbbelt så mange kerner. Thumbs Up
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 16:47
med mindre man vælger at tilkøbe premium support. så ryger man over i en helt anden boldgade. Så er det ca de samme vilkår som virksomheder.

Dell tilbyder 2 forskellige typer - vil måske sige man nok kan nøjes med premium og ikke premium plus.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 16:59
Skal forstå det rigtigt hvis jeg vælger premium så skulle der ikke være nogle problemer med hjælp hvis der er problemer med maskinen?
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

<SNIP>
Hvis du vælger en Dell XPS, så husk at få den med den nye Kirby Lake CPU, da den har dpbbelt så mange kerner. Thumbs Up

Går ud fra, at du tænker på Kaby Lake (Core 7xxx)? Men selv i dette tilfælde, så vil der ikke være doblet op på kerner. Det sker først med den nye Coffee Lake (Core 8xxx).

Ellers kan jeg tilslutte mig det Claus skriver. Tilkøb Premium Support, eller køb måske en business model fra starten af.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 18:01
Korrekt. Så har du betalt for at få en ordentlig service. - så der er next business day onsite service internationalt.
OG du kan såmænd også få lidt hjælp til standard software hvis der er behov - men tag nok ordet "standard" som et udtryk for at det er begrænset til ganske få software applikationer.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

<SNIP>
Hvis du vælger en Dell XPS, så husk at få den med den nye Kirby Lake CPU, da den har dpbbelt så mange kerner. Thumbs Up

Går ud fra, at du tænker på Kaby Lake (Core 7xxx)? Men selv i dette tilfælde, så vil der ikke være doblet op på kerner. Det sker først med den nye Coffee Lake (Core 8xxx).

Ellers kan jeg tilslutte mig det Claus skriver. Tilkøb Premium Support, eller køb måske en business model fra starten af.

Kirby / Kaby - my bad... LOL

Men der står her at de udstyrer de næste XPS med Kaby Lake R CPU 8xxx, som giver 2 ekstra kerner:


Men ellers står der også andre forslag til gode laptops i artiklen til trådstarter.
Vi har en Lenovo Yoga 910 på arbejdet med 4K skærm, den er ret lækker.



Redigeret af Cyberguyen - 03-Oktober-2017 kl. 12:31
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 15:40
Det er jo kun visse ting de bliver hurtigere til. Andre ting vil de blive langsommere til eftersom man drosler clockfrekvensen drastisk ned samtidig med at man få flere kerner. Så singlethread applikationer som word, indesign, illustrator vil enhederne faktisk blive langsommere til. Til gengæld vil man i den grad kunne mærke forskel når applikationerne er bygget til at køre multithreaded.

Nu har trådstarter ikke skrevet  om hvad han bruger enheden til, så folk har antaget man bare skulle kigge fuldkommen generisk på det. - Når de nye kaby lake R modeller kommer ud vil prisen nok falde en smule på de eksisterende kaby lake (7. gen - eg. core i5-7xxx) og så vil det nok bare virke fint med et godt tilbud på sådan en kasse i stedet. Det er nok mere end rigeligt når han har været vant til en 2010 MBP. Der vil være en voldsom forskel uanset hvad.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 16:21
Jeg bruger egentlig computeren til små ting. Mest internet og mail. Se billeder måske rette lidt i farver og sådan, men intet professionelt. Jeg håbede egentlig bare på at få en computer jeg vil kunne bruge de næste 4-5 år ligesom min mac. Og at den kan spille et par spil en gang imellem. Det der tiltaler mig lidt ved xps 15 er at jeg så vidt jeg kan læse mig til senere vil kunne opgradere hdd og ram.

Jeg har kigget på denne model.

http://www.dell.com/dk/p/xps-15-9560-laptop/pd?oc=cnx95602&model_id=xps-15-9560-laptop

Ser ikke ud til den har den nye CPU endnu. Men ved ikke hvornår den skulle komme. Men er der så ikke også mulighed for at prisen stiger på bærbare hvis de sætter en bedre generation CPU i.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 17:33
jo prisen stiger eller som minimum holder sig på samme niveau. - Også derfor det giver mening at kigge efter et muligt tilbud når de udkommer, for så vil du kunne få dem der er nu til en lidt lavere pris. hvad angår ram og hdd, så er jeg absolut ikke 100% sikker på du kan det. med så tynde maskiner vil de fleste rammoduler være påloddet bundkortet. Jeg kan ærligt talt ikke huske om der er et ekstra udvidbar slot i maskinen til ram. og HDD, vil nok uanset hvad være af M.2 nvme typen, og de bliver helt klart billigere og billigere med tiden.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 19:09
Er der nogen der har en xps 15”? bare når man læser lidt på nettet virker det som om der er mange der har problemer med modellen. Så er lidt i tvivl om det er det bedste valg eller der måske er et bedre alternativ.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 21:21
Hvad med denne? Har set den et par gange, og den er ret lækker.

https://www.cnet.com/products/hp-spectre-x360-15-inch-2017/review/
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu