recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt hus - Opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt hus - Opsætning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Virgilen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-November-2006
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Virgilen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt hus - Opsætning
    Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 14:20
I forbindelse med nybyggeri går jeg og overvejer hvad der skal ske mht. tv og lyd.
 
Jeg har besluttet mig for at investere i en 65 " OLED skærm. Har bare ikke besluttet mig for hvilken endnu. Dette er mindre vigtigt.
 
Her hvor jeg er i tvivl er mht. lyden. Jeg har for første gang mulighed for at et rimeligt setup. Setup'et skal primært bruges til bedre tv lyd, dog gør det ikke noget at der ligeledes kan streames/afspilles musik.
 
Min hustru har krævet at det bliver uden baghøjtalere, hvilket ikke gør mig det store alligevel. Vil som sagt bare forbedre tv lyden. Subwoofer er ok.
 
Jeg har selvfølgelig kigget på noget soundbar. Bl.a. Sonos Playbase/playbar, bluesound pulse, Dali Kubik m.m.
 
Jeg har dog også overvejet et tv møbel, hvor jeg kan gemme et stereo setup i a la dette
 
 
Vil jeg få bedst lyd i et stereo setup eller med en soundbar? Er det værd at kigge på Atmos som nedenstående eller er det ligegyldig i mit setup.
 
 
Håber I har lyst til at komme med lidt indspark, eventuelt med anbefalinger.
 
På forhånd tak.
 
Jesper
 
 
 
 
Til top
JSA:-) Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSA:-) Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 23:05
Hej
I forbindelse med nybyggeri har jeg selv fået monteret højttalere i loftet. Konen her accepterede heller ikke højttalere/ledninger mv. På den måde har jeg fået et 5.1 system i stuen. Derudover har jeg et bar højttalere i loftet i køkkenet som blot spiller stereo.
Det fungerer fint og der er en fornuftig lyd til mine øre.

Alternativt er i vægen?

Redigeret af JSA:-) - 04-Oktober-2017 kl. 23:08
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu