recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med Klipsch højtalere (SW-112)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med Klipsch højtalere (SW-112)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Scuga Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scuga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med Klipsch højtalere (SW-112)
    Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 12:29
Hej alle.

Jeg er på udkig efter ny subwoofer til stuen. I dag har jeg et Tangent Evo4 5.1 system med 8" aktiv subwoofer. Har længe været ganske tilfreds med lyden, men kunne godt tænke mig lidt mere power, især i bundet. Nu hvor børnene er blevet lidt ældre, ser vi film med lidt højere volumen end før, måske derfor jeg savner lidt mere effekt.  ;-)

Så første opgradering skal altså være en subwoofer, senere bliver de øvrige højtalere opgraderet. 

Nå, jeg har kigget på en del forskellige subwoofere, lige fra 10" til 15" i prisklassen 3-5.000,-. Jeg er dog meget i tvivl. Faldt over mærket Klipsch, som jeg ikke kender. De har nogle tilsyneladende fornuftige produkter. Dog kan jeg på bla. avsforum læse, at enten hader eller elsker man Klipsch. 

Konkret er det deres SW-112 og SW-115 subwoofere jeg har kigget på, og vil høre om der er nogle der kender disse produkter, og om de kan anbefales. Klipsch kan købes forholds billigt i Tyskland.

Næste spørgsmål er om man skal vælge en 12" eller en 15", eller måske 2x12". Vores stue er 4x7 meter. 

Er også interesseret i erfaringer med deres RP serie af højtalere, som kunne være den næste investering.

På forhånd tak for svar :-)
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 13:40
Jeg har kun hørt godt om deres 15" model.
Dog ville jeg nok foretrække 2x12" over den, da det giver en mere jævn respons i hele rummet. Allerbedst ville naturligvis være 2x15". 15"'ere kan bare et eller andet som mindre subs ikke magter, uanset kvantitet, watt osv.
Til top
Scuga Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scuga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Jeg har kun hørt godt om deres 15" model.
Dog ville jeg nok foretrække 2x12" over den, da det giver en mere jævn respons i hele rummet. Allerbedst ville naturligvis være 2x15". 15"'ere kan bare et eller andet som mindre subs ikke magter, uanset kvantitet, watt osv.

Hej Thomas, og tak for svar :-)

På Klipsch' datablad kan jeg også se at 15" går lige lidt dybere. Dog er er kassen, naturligt nok, større, så må se om konen ikke mangler et par sko eller noget Wink. Kan jo altid starte med 1 sub.

Til top
brr_dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brr_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 16:07
Kan kun anbefale Klipsch - har ikke hørt noget der kan matche kvalitet / lyd / pris ClapClap.
Og især når det handles til tyske priser Thumbs Up.

Jeg har selv et setup bestående af 1 stk. 12" SW-112, 2 x RF35 (front) og RP440c (center).
Er ovenud tilfreds og savner hverken lyd, dybde, bas eller andet - og spiller i en 35m2 stor stue.

Hilsen
Brian

Til top
Scuga Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scuga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af brr_dk brr_dk skrev:

Kan kun anbefale Klipsch - har ikke hørt noget der kan matche kvalitet / lyd / pris ClapClap.
Og især når det handles til tyske priser Thumbs Up.

Jeg har selv et setup bestående af 1 stk. 12" SW-112, 2 x RF35 (front) og RP440c (center).
Er ovenud tilfreds og savner hverken lyd, dybde, bas eller andet - og spiller i en 35m2 stor stue.

Hilsen
Brian


Hej Brian, tak for svar. Lige præcis den tilbagemelding jeg havde håbet på, altså konkret førstehånds erfaring Smile

Det var netop min egen umiddelbare opfattelse, at pris/kvalitet på Klipsch er svær at matche. 

Tror bare jeg må se at få bestilt den sub.

Tak for hjælpen.
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 12:15
Jeg har en klipsch r-115sw og jeg kan sige dig den spiller godt.. har en halv stor står som en sagtens kan spille op med at give alle de gode eksplosioner fra filmene:) har før haft 12" som ikke gjorde det godt, kunne bare høre de stod og vibrerede .  Har selv set dem på nettet i Tyskland til billiger penge end som herhjemme:) 
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
Scuga Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scuga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Baun87 Baun87 skrev:

Jeg har en klipsch r-115sw og jeg kan sige dig den spiller godt.. har en halv stor står som en sagtens kan spille op med at give alle de gode eksplosioner fra filmene:) har før haft 12" som ikke gjorde det godt, kunne bare høre de stod og vibrerede .  Har selv set dem på nettet i Tyskland til billiger penge end som herhjemme:) 

Hej Kasper, tak for input. Ja, jeg må få overtalt konen til at det bliver en 15". Er bange for at hvis jeg vælger en 12", så kommer jeg til at fortryde på sigt.


Redigeret af Scuga - 06-Oktober-2017 kl. 12:23
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Scuga Scuga skrev:

Oprindeligt skrevet af Baun87 Baun87 skrev:

Jeg har en klipsch r-115sw og jeg kan sige dig den spiller godt.. har en halv stor står som en sagtens kan spille op med at give alle de gode eksplosioner fra filmene:) har før haft 12" som ikke gjorde det godt, kunne bare høre de stod og vibrerede .  Har selv set dem på nettet i Tyskland til billiger penge end som herhjemme:) 

Hej Kasper, tak for input. Ja, jeg få overtalt konen til at det bliver en 15". Er bange for at hvis jeg vælger en 12", så kommer jeg til at fortryde på sigt.
Det var da så lidt:)
 
Det tror jeg også du ville. her er et link af mit setup så du kan se størrelsen på subben:)
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
Scuga Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scuga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Baun87 Baun87 skrev:

Oprindeligt skrevet af Scuga Scuga skrev:

Oprindeligt skrevet af Baun87 Baun87 skrev:

Jeg har en klipsch r-115sw og jeg kan sige dig den spiller godt.. har en halv stor står som en sagtens kan spille op med at give alle de gode eksplosioner fra filmene:) har før haft 12" som ikke gjorde det godt, kunne bare høre de stod og vibrerede .  Har selv set dem på nettet i Tyskland til billiger penge end som herhjemme:) 

Hej Kasper, tak for input. Ja, jeg få overtalt konen til at det bliver en 15". Er bange for at hvis jeg vælger en 12", så kommer jeg til at fortryde på sigt.
Det var da så lidt:)
 
Det tror jeg også du ville. her er et link af mit setup så du kan se størrelsen på subben:)

Perfekt, billedet af sub i hjørnet, i forlængelse af sofaen, den viser jeg sgu fruen. Så kan hun se at den ikke syner af så meget endda. Wink

Forøvrigt et rigtig fedt setup du har Clap


Redigeret af Scuga - 06-Oktober-2017 kl. 12:27
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 12:32
Nej lige præcisLOL konen var heller ikke så glad i starten Big smile
 
Mange tak er også utrolig glad for detSmile
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 16:22
Jeg har også kun gode erfaringer med Klipsch - Rf82mk2 front. Rc-62mk 2 center som står oven på 15" Klipsch. Det spiller fantastisk,min stue måler 6x7 meter og den ene 15"er kan uden problemer få buksebenet til at ryste og alt andet i stuen. Kan varmt anbefales :)
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Scuga Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scuga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Jeg har også kun gode erfaringer med Klipsch - Rf82mk2 front. Rc-62mk 2 center som står oven på 15" Klipsch. Det spiller fantastisk,min stue måler 6x7 meter og den ene 15"er kan uden problemer få buksebenet til at ryste og alt andet i stuen. Kan varmt anbefales :)

Dejligt at høre, må hellere se at få bestilt Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu