recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit gamle Pana PZ85 skal skiftes - til hvad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit gamle Pana PZ85 skal skiftes - til hvad?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mit gamle Pana PZ85 skal skiftes - til hvad?
    Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 19:48
Jeg ved, spørgsmålet om hvilket nyt TV man skal vælge ofte stilles herinde. Jeg har kigget i relevante tråde, men alligevel ikke helt fået svar.

Mit problem er, at jeg siden jeg fik mit plasma (det er jo næsten 10 år siden!) ikke rigtigt har fulgt med på markedet og så er det lidt svært at vælge det rigtige. 
Det er også svært at skifte, da jeg stadig er rigtigt glad for billedet på min plasma - det er bare alt det andet der gør, at jeg vil skifte.

Mit valg lige nu står på LG B7 - ud fra anmeldelser rammer den rigtigt på de vigtige punkter., men vil gerne høre jeres alternativer i den prisklasse/kvalitet. Dog synes jeg faktisk stadig, at billedet er mere "fladt" end på en plasma og genskæret i de sorte områder virker til at være ret gevaldigt. 

Jeg spiller meget Playstation så det er ultravigtigt med lavt inputlag, og så vidt jeg kunne finde ud af, så har den det laveste af alle store TC.
Ellers skal det naturligvis bruges til streaming af film og serier, samt afspilning af BD/DVD.

MINE SPØRGSMÅL:

1) Fordi det jo er begrænset hvor godt man kan teste i en butik er jeg mest bekymret for hvordan OLED (og LED) håndterer hurtige bevægelser? Jeg har ikke rigtig haft en anke på det på plasma, men kan se (i hvert fald på de lidt billigere modeller), at de ikke klares lige så godt på OLED/LED.

2) Desuden er jeg også bekymret for det forfærdelige "sæbeopera" og "hjemmelavet video" billede som nogle af dem fremviser. Vil det være et problem på sådan en "topmodel"? 
Bliver disse to problemer (spsm 1+2) udbedret når man slår alle mulige billedbehandlingsfiduser fra?

3) Hvis lydkilden afspiller DTS kan TV'et sende det via optisk kabel eller kun via HDMI? 

4) Kan man på en LG slår det der pegeredskab på fjernbetjeningen fra? Synes det var ret irriterende at bruge, men kunne ikke lure om man kunne slå det fra.

5) Bliver smart-TV softwaren(såsom WebOS) opdateret regelmæssigt eller er forbedringer altid forbeholdt nye modeller?

6) Kan det hænges op på et VESA standard beslag?

7) Jeg går ud fra, at OLED ikke har problemer med støj fra blæsere eller panelet? På mit plasma er støjen virkelig bliver for meget. Kan slet ikke have TV'et tændt med lav volume, men jeg er også lidt lyd/støjfølsom, så det er måske bare mig.


Redigeret af amorbavian - 08-Oktober-2017 kl. 19:54

BORING!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu