recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Akustikplader med tryk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Akustikplader med tryk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Akustikplader med tryk
    Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 18:35
Hej.
Er der nogen af jer, der har erfaring med at få trykt billeder på akustikplader? Jeg tænker man skal trykke på bomuld eller sådan noget for at lyden kan passerer igennem. 

De steder jeg har fundet lydabsorberende plader med tryk, er det hele pladen de leverer. Problemet er bare at jeg har pladerne, men bare søger trykket. 

Er der nogen der har nogle erfaringer på det område, så jeg kan få pladerne op i stuen og have en tilfreds kone samtidig. Clap
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 20:06
Jeg har fået lavet et print hos Lasertryk.dk på 1,2m*1,2m. Det ser mildest talt pisse godt ud, og panelet virker fuldstændig som det skal.
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 20:26
Det ser fint ud. Hvilke materiale valgte du?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 20:50
Stoffet hedder Decotex 205. Paneler er 2 x GIK monster bass traps.
God idé og finde et billede i høj opløsning. Mit er i 5xxx * 4xxx størrelse. Som de så har skaleret lidt.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 21:31
Ser fedt ud! Hvad må man bløde for sådan et tryk?

M.v.h.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 07:22
Det koster efter hvor meget stof man bestiller og ikke hvor meget der er printet. Jeg fik omkring 170*170, så der er printet på siden af panelet, og stof til og gøre fast på bagsiden. Og det løb op i omkring 800bobs inklusiv fragt.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 10:30
Lasertryk laver også akustikpaneler i forskellige mål hvor man kan få trykt eget motiv direkte på panelet......  de er ca 3 cm tykke så der er en hvid kant hele vejen rundt (på siden)
Overfladen er lidt nupret så det giver en fed effekt af motivet syntes jeg.
Men hvordan de virker rent akustisk ved jeg ikke..
Ning
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Lasertryk laver også akustikpaneler i forskellige mål hvor man kan få trykt eget motiv direkte på panelet......  de er ca 3 cm tykke så der er en hvid kant hele vejen rundt (på siden)
Overfladen er lidt nupret så det giver en fed effekt af motivet syntes jeg.
Men hvordan de virker rent akustisk ved jeg ikke..


De virker fint, bare ikke så langt ned. De har formentlig fuldt absorbation fra omkring 600-700hz og op efter. Dem af mine som er 16cm tykke har effekt ned under 100hz. Kan dog ikke huske de præcise værdier.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu