recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan kan det lade sig gøre?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan kan det lade sig gøre?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan kan det lade sig gøre?
    Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 12:12
Hej jeg har et Samsung tv som er født med en enkelt tuner. Det som undre mig er, at ser jeg feks. Tv3 og trykker på optage og derefter skifter til Tv2, ja så optager tv'et Tv3 alt imens jeg ser programmet fra Tv2 og det er jo super dejligt, for så går jeg ikke glip af det fra Tv3. Tv'et skriver sågar også når den igangværende optagelse er slut. Men hvordan kan dette lade sig gøre, når der kun er en tuner indbygget? Nogen som kan komme med en forklaring? Tv'et er Samsung UE65KU6075XXE
Optagelserne sker via en ekstern harddisk.
Mvh Frank

Redigeret af Frank13 - 14-Oktober-2017 kl. 12:15
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 12:24
Det kan måske lade sig gøre, hvis du ser Tv2 via Tv2 Play.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 12:30
Nej det gør jeg ikke. Ser tv på den "gamle" måde, via et antennestik fra væggen og ingen bokse og andet tilsluttet..ud over harddisken som jo ikke indeholder en tuner...
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 12:33
Hvis de er i samme MUX, kan det lade sig gøre.

Næste gang kan du evt prøve at skifte til DR1.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 12:34
Det må være fordi de to kanaler, TV2 og TV3, ligger på samme frekvens. Prøv med to andre kanaler der ikke ligger på samme frekvens. Så kan det garanteret ikke lade sig gøre.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 12:47
Det må være derfor Flemming, tv'et er frisk på at optage DR1 og samtidig et skift til DR2 og ligeledes optage kanal5 og så skifte til TV3, men ikke optage DR1 og skifte til TV3. Tak for forklaringen.
Mvh Frank

Redigeret af Frank13 - 14-Oktober-2017 kl. 12:47
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu