recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia shield vs. HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia shield vs. HTPC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nvidia shield vs. HTPC
    Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 15:25
Hej,

Jeg står overfor at skifte lidt ud i mit hjemme setup.

Mit behov er en enhed, som kan afspille mine iso filer (blu-ray, dvd, +3d film) og så rippede tv serie afsnit.

Jeg har kigget lidt på enten
Nvidia shield eller en Intel NUC.

Jeg har en NAS DS415play.

Lad mig høre hvad jeg bør vælge og hvorfor?

/Kim
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 15:57
Er selv igang med at skifte væk fra HTPC og over på en Shield med en DS216play NAS. Jeg gør det for at slippe af med en HTPC der fylder en del og hele tiden skal vedligeholdes.

Om du vil ha' samme gevinst ved tilsvarende setup ved jeg ikke. For mig er det afgørende at simplificere mit media setup efter at have brugt HTPC de sidste 10-15 år.

Og en Shield eller Apple TV4K er jo fremtidens platform efterhånden som fysiske medier efter min mening vil forsvinde. 
Til top
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 16:35
Der er også lidt min tanke.
Men ville gerne være sikker på om en Nvidia shiled kunne klare afspilning af 3d film.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 16:48
Jeg har faktisk også overvejet et Shield, ikke som decideret erstatning af min HTPC (der bl.a. står for 2 og 4K Blu-ray afspilning samt VPN afspilning af diverse streamingtjenester), men mere mhp at komplementere HTPC'en i forhold til Casting af f.eks. HBO Nordic i 24/25 fps (for HBO Nordic ikke har en HD og Surround kompatibel app til PC, lige som Netflix har det).

Jeg ved at ChromeCast har indbygget ChromeCast funktion, hvilket netop er hvad jeg behøver i den forbindelse. Men hvor nemt og hurtigt er det at slå Shield frem og tilbage imellem 24,25,50 & 60 Hz i forbindelse med apps ala Netflix og HBO? ...Vil man kunne styre det via en app på pad eller telefon eller skal man til at jagte rundt efter en irriterende fjernbetjening hver gang i den forbindelse?

Redigeret af TBC1 - 14-Oktober-2017 kl. 16:56
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af darkdevil darkdevil skrev:


Der er også lidt min tanke.
Men ville gerne være sikker på om en Nvidia shiled kunne klare afspilning af 3d film.

Shield kan ikke klare Fuld 3D men er ellers fremragende.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu