recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefalinger: SD kort til Galaxy S7 Edge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefalinger: SD kort til Galaxy S7 Edge

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Aless Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aless Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefalinger: SD kort til Galaxy S7 Edge
    Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 12:40
Så blev det min tur til at købe hukommelse til min Galaxy S7 Edge. Ville høre om der er nogen, der kan anbefale et bestemt kort frem for et andet - og noget som ikke koster en halv bondegård..!! :-)
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Aless Aless skrev:

Så blev det min tur til at købe hukommelse til min Galaxy S7 Edge. Ville høre om der er nogen, der kan anbefale et bestemt kort frem for et andet - og noget som ikke koster en halv bondegård..!! :-)

Sandisk Extreme eller Ultra - Kig på www.memoryshop.dk - Dem handler jeg altid hos


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 13:55
Eller kig på Amazon UK. De er som regel billigere dér end i DK (f.eks. er der en 1:10 forskel i £/KR på 256 Gb MicroSD, selv om £1 = 8,36 DKK).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Aless Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aless Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 15:51
Tak til jer begge!
Jeg kan læse på diverse test at Sandisk's A1 serie skulle være særlig god. Jeg har kigget på denne her fx:
Nogen der har erfaring med det? Er det de ekstra kroner værd, da man jo til samme pris kan finde SD kort af andre mærker med 128 GB til samme pris? 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Aless Aless skrev:

  da man jo til samme pris kan finde SD kort af andre mærker med 128 GB til samme pris? 

Hej.

Du skal vide, at flere steder i Asien sælges der mange såkaldte FALSKE SD kort. Det er kort der kun har en brøkdel af den kapasitet der er trykt på dem. Og desværre vises den falske kapasitet også Mobilen, med datatab til følge.

Her er et link til et testprogram til test af falske kort:


Hilsen Carsten.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 17:25
Samsungs microSD kort er faktisk dem der er mest holdbare og performer særdes fortræffeligt. - især deres PRO linje. 
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 17:33
.

Redigeret af bentpetersson - 15-Oktober-2017 kl. 19:06
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 10:33
Min anbefaling er at du skal ikke købe et der er for billigt.
Jeg havde engang et Micro SD kort til en Note II. som gik i stykker efter 4 uger. Det var et samsung. ironisk nok. 


Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Aless Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aless Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 10:45
Tak for input alle..!! :-) Hmm...det er svært at træffe en endelig beslutning. Men altså, så længe jeg køber den over en dansk side (eller amazon.uk) er jeg jo indbefattet af min. 24 måneders reklamation, så er ikke så nervøs over, hvis det skulle gå i stykker. Så er spørgsmålet jo bare, om man skal tage den helt dyre SanDisk eller Samsung :-)
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Aless Aless skrev:

Tak for input alle..!! :-) Hmm...det er svært at træffe en endelig beslutning. Men altså, så længe jeg køber den over en dansk side (eller amazon.uk) er jeg jo indbefattet af min. 24 måneders reklamation, så er ikke så nervøs over, hvis det skulle gå i stykker. Så er spørgsmålet jo bare, om man skal tage den helt dyre SanDisk eller Samsung :-)

Problemet er jo ikke reklamationen. Problemet er hvad du bruger kortet til. 
For mit vedkommende gemte jeg billeder jeg tog med kameraet på kortet. Altså mistet jeg data. 
Så sørg for at det du bruger kortet til er der backup af et eller andet sted. 

SD kortet havde så latter lav en pris at jeg ikke engang gad køre en reklamation sag på det. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Aless Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aless Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Problemet er jo ikke reklamationen. Problemet er hvad du bruger kortet til. 
For mit vedkommende gemte jeg billeder jeg tog med kameraet på kortet. Altså mistet jeg data. 
Så sørg for at det du bruger kortet til er der backup af et eller andet sted. 

SD kortet havde så latter lav en pris at jeg ikke engang gad køre en reklamation sag på det. 

God pointe! Det vil jeg være opmærksom på.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu