recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybegynder: Pladeafspiller setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegynder: Pladeafspiller setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
iVinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iVinther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nybegynder: Pladeafspiller setup
    Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 16:36
Hej

Jeg vil gerne have et setup til at afspille vinyler på, og til trods for jeg har læst på nettet er jeg stadig lidt i tvivl om hvad jeg skal bruge.

Jeg kunne godt tænke mig et relativ minimalistisk setup med så få (og små enheder som muligt)

En mulighed vil være 

Pladeafspiller (e.g. House of Marley Stir it up v Rega Planar I, har jeg et godt øje til)
Tilsluttet en Sonos Connect v Sonos Play 5 v Libratone højtaler

Jeg er dog i tvivl om hvad der skal til for at lave sådanne setup. Vil det være nok med en lille RIAA forforstæker og så sætte den direkte i Sonos Connect eller Libratone højtaleren eller vil man skulle bruge et stor forstærker oveni? Er der en mulighed slippe for en stor forstærker? 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 16:51
Jeg tillader mig lige at sætte spørgsmålstegn.

Hvad er det du vil opnå med at tilslutte pladespiller til Sonos?

Folk køber normalt pladespiller af nostalgiske grunde. De kan godt lide de farve lyden får. Det fysiske medie der skal håndteres.

I min bog kræver et pladespiller setup en god forstærker og ditto højtalere. Det fylder altså.

At tilslutte en pladespiller til Sonos højtalere giver ingen mening for mig.

I bedste mening.
Til top
iVinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iVinther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 19:00
Hej

Tak for jeres input, det er pænt af jer. 

 Jeg er dog interesseret i et setup som beskrevet, som helst skal være så minimalistisk som muligt og skal kunne sluttes til Sonos således det kan indgå med de højtalere jeg allerede har. 

Mange tak




Redigeret af iVinther - 15-Oktober-2017 kl. 19:01
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 19:10
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 19:55
Jeg synes du spilder dine penge, men ok:

Køb f.eks denne:
https://www.hifiklubben.dk/stereo/pladespillere/denon-dp-29f-pladespiller/
Så undgår du ekstra bokse, da den kan sluttes direkte til din Sonos.

Hvis du vil have noget federe (at se på - lydmæssigt er der nok ikke en den store forskel i dit setup), så køb en Rega Planer 1 og en Project Riaa - så er du kørende for 3000kr
Til top
iVinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iVinther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 21:56
Mange tak
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 23:24
Er der en grund til, at du ikke overvejer den Audio Technica, der er til salg i forummet? Planar 1 er måske bedre, men til gengæld har AT'en en væsentlig bedre pickup.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 06:13
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 14:19
Jeg må også sige jeg slet ikke forstår meningen her... hvorfor ikke blot streame samme musik som ellers skal køre over pladespilleren? For det er vel næppe for kvalitetens skyld at pladespilleren tilkobles, så ville man gå efter et separat setup.

Men sådan har vi jo hver vores ønsker og jeg er da overrasket over at se der rent faktisk findes produkter dedikeret til formålet.


Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg må også sige jeg slet ikke forstår meningen her... hvorfor ikke blot streame samme musik som ellers skal køre over pladespilleren? For det er vel næppe for kvalitetens skyld at pladespilleren tilkobles, så ville man gå efter et separat setup.

Men sådan har vi jo hver vores ønsker og jeg er da overrasket over at se der rent faktisk findes produkter dedikeret til formålet.




Det er hvad trådstarter ønsker. Så jeg hjælper ham bare videre.

Jeg har nogenlunde samme holdning som du har.

Men det kunne være sjovt at høre hvad trådstarter beslutter sig for.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu