recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra YouSee til Hiper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra YouSee til Hiper

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 17:23
Det gør/gjorde bredbånd nord - nu er deres tilbud 10/10 som laveste

Men på 15/15 kan du let streame til 2 iPads og et tv på samme tid... DR, TV2, osv sender jo med lav bitrate så det har fungeret fint...

Kan IKKE mærke forskel ved almindelig surf på fiberen og ADSL :-)

Vi har sågar streamet på en 6/1 Skyline forbindelse... jojo ;-)
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:

Som sådan er forbindelsen den samme hos Hiper. Men man skal være indstillet på anderledes kundeservice. Kortere åbningstid og lukket i weekenden. Jeg har selv Hiper og har den lovede hastighed. Ved 2 fejlmeldinger hos dem hørte jeg aldrig tilbage. Faktisk modtog jeg en email omkring bedømmelse af supporten før problemet var løst :)
Da problemet tit ikke skal findes i den enkelte installation men i områdets bokse, så kan det være en ide at ringe til YouSee i stedet - så skal man bare ringe ind som om man var en af naboerne som har YouSee.

OK! Så det du siger er at du får den samme service som os der betaler mere hos Yousee fordi du udgiver dig for at være Yousee kunde? 

Ja. Første gang der var fejl, der tog de faktisk imod min fejlmelding (hvilket nok var en fejl), men der var de vist klar over der var problemer i området.
Anden gang blev jeg afvist da jeg har var Hiper kunde (er dog TV kunde der). Den sidste gang ringede jeg ind som en af "naboerne" og det gik fint. Det var jo ikke min installation den var gal med, men der var problemer i området. I sidste ende er det jo YouSee der skal ud og fikse det. Som tidligere ansat så kender jeg en del til deres systemer.

Det kører stabilt nu, men der var lige en periode hvor det var ustabilt pga. opdateringer. Så er det jo surt at sidde en søndag uden at kunne fejlmelde.



Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2017 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Det gør/gjorde bredbånd nord - nu er deres tilbud 10/10 som laveste

Men på 15/15 kan du let streame til 2 iPads og et tv på samme tid... DR, TV2, osv sender jo med lav bitrate så det har fungeret fint...

Kan IKKE mærke forskel ved almindelig surf på fiberen og ADSL :-)

Vi har sågar streamet på en 6/1 Skyline forbindelse... jojo ;-)


Ja, den slags kan man sagtens streame DR, TV2 og langt det meste 1080p (bortset fra Amazon's på, hvor bitraten til tider godt kan nærme sig de 10 mbit/s på 1080p)

...Men det er godt nok nærrige båndbredder der er tale om, når det handler om fiber. På den måde differentierer det sig jo ikke meget fra alternativerne, bortset fra bedre responstid og jitter, som de fleste ikke alenestående bemærker forskellen på. Så det virker meget bagstræberisk at "udnytte" fiber på den måde.

Redigeret af TBC1 - 26-Oktober-2017 kl. 11:15
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu