recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Første EXAKT surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Første EXAKT surround

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Det bedste ved Netflix er når deres materiale er i 4K UHD Dolby Vision. Men fortrækker dog stadig en UHD skive, dog mest på pga. af lydsporet som er markant bedre end end det Netflix levere



Ikke testet det ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

Ser flot og dyrt ud.


Næ det er billigt i forhold til jeg får gåsehud hver gang jeg lytter mine ynglings plader eller numre ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Har du nogle billeder hvor man kan se hele rummet? Som du jo nok ved, så er det kun 20% af det man hører som kommer fra højttalerne - resten kommer fra vægge, lofter etc.

EDIT: Fedt at Linn har grebet kalibrering og opsætning an på den måde og udnytter kendskabet til højttalerne der er brugt.


Ved ikke hvad vægge du har men er der ingen højtalere i mine rum er der 100% ingen lyd

Ved hvad du mener men lyd er fysiske svingninger i luften så det er ren matematik. Så jeg har tastet rummets størrelse og vægges beskaffenhed ind i softwaren så tager anlægget sig af resten.

Måle med mikrofoner dur ikke og så skal algoritmer tage sig af hvad mikrofonen ikke kan og det lyder ikke så godt. Så er det nemmere at taste rummets størrelse ind det er ren fysik og meget mere præcist.

Hilsen Jonas Bojer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu