recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tado vs. Elgato Eve
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tado vs. Elgato Eve

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tado vs. Elgato Eve
    Sendt: 28-Oktober-2017 kl. 10:07
Jeg vil gerne have mine gamle Danfoss radiatortermostater skiftet.

Men jeg vil gerne høre hvad der er af pros/cons, fra folk der har testet / har det installeret.

Pt hælder jeg selv mest til Tado, da de kommunikere over MESH, hvor Eve bruger BT.

Hjælp!
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2017 kl. 10:48
Hvorfor er Danfoss living connect ikke med i dine overvejelser?
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2017 kl. 11:14
Fordi den kræver Danfoss Link CC. Samt det understøtter ikke Apple Home

Jeg vil have 100% app baseret system.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2017 kl. 11:17
Har selv en eve. Den virker ok, styrer fint temperaturen.
Dog er den svær at indstille, er aldrig helt sikker på om den har registeret ændringen.

Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2017 kl. 22:50
Slet ingen der kan komme med noget info?
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2017 kl. 23:44
Har selv et par Tado thermostater, meget nemme at indstille til natsænkning osv, har endnu ikke haft nogle udfald eller mærkelige ting med dem.

Har endnu ikke fået prøvet med Apple home funktionaliteten, da jeg ikke har fået sat det op endnu.

Åben vindue funktionen fungerer også okay, dog ikke helt optimalt i vores stue hvor der sidder 2 thermostater i en gruppe, der går lige lidt tid før den finder ud af at de skal slukke.

De har en udemærket support og et beta tester program som jeg heller ingen problemer har haft med.

Det eneste problem jeg har er at thermostater ikke kan låses så temperaturen kun kan ændres fra appen, det skulle dog være på vej, og man kan da også se et lille lås symbol i displayet 😋

Alt i alt er jeg meget tilfreds med dem, og havde haft dem i gele hytten hvis det ikke var fordi det er lidt pebret 😊
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2017 kl. 11:44
Har 3 tado. Fungerer sgu fint synes jeg. Momentvis udfald på forbindelsen til hub'en men de styrer jo bare sig selv alligevel.
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2017 kl. 23:38
Lader til det er Tado der vinder, var nu os dem jeg selv havde satset på. Tror jeg vil prøve vente til BF, måske Lampeguru sætter dem på bud.

I skal have tak for jeres indspark :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu