recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cast af CDlyd fra computer til aktive højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cast af CDlyd fra computer til aktive højtalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kcrist Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2017
Sted: Frederikshavn
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Cast af CDlyd fra computer til aktive højtalere
    Sendt: 31-Oktober-2017 kl. 20:12
Hej. Jeg har et problem med at caste fra min computer til mine aktive højtalere. Det gælder når jeg vil caste f.eks. en CD lyd fra computer til højtaler. Når jeg f.eks caster P4/nord til højtalerne går det fint igennem. Kun når jeg vil overføre min musik fra CD til højtaler kan jeg ikke finde ud af det. Jeg bruger cromecast audio til dette. Er der nogen der kan hjælpe en nybegynder. TAK..
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2017 kl. 22:24

Hej.

Jeg kan ikke se hvorfor du skulle ønske at bruge en Cromecast audio til dette, men der er måske noget jeg ikke ved?
Hvordan virker det hvis du slutter dine aktive højttalere direkte til din PC?

Hilsen Carsten.

Til top
kcrist Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2017
Sted: Frederikshavn
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2017 kl. 22:39
Hej Carsten....Tak for dit indput...Her er det at jeg som nybegynder ikke rigtigt ved hvordan jeg skal gøre det - mangler en vejledning til hvordan en sådan forbindelse kan etableres. Jeg ved at med cromecast delen kan jeg koble computer og højtaler sammen - men altså ikke lige præcist det at kunne afspille en CD på computeres og få lyden ud i stuen.
Jeg er ikke klar over hvordan jeg ellers skal etablere forbindelsen trådløst til mine højtalere - der er JAMO P 404....hvis du kan hjælpe vil det jo være rigtigt godt. TAK....Clap
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2017 kl. 23:12

Der er jo både en Analog og en Toslink tilslutning,på den Aktive enhed, så der kan bruges en af de muligheder til dem fra PC eller anden kilde.
For Analog tilslutning skal der bare bruges et lydkort kabel fra PC til den Aktive enhed.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2017 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af kcrist kcrist skrev:

Hej. Jeg har et problem med at caste fra min computer til mine aktive højtalere. Det gælder når jeg vil caste f.eks. en CD lyd fra computer til højtaler. Når jeg f.eks caster P4/nord til højtalerne går det fint igennem. Kun når jeg vil overføre min musik fra CD til højtaler kan jeg ikke finde ud af det. Jeg bruger cromecast audio til dette. Er der nogen der kan hjælpe en nybegynder. TAK..
Til trådløs overførsel skal det program/app du bruger til afspilning skal have en cast funktion, jeg gætter på du bruger Google chrome browser til at afspille P4/Nord?

Og du har sikkert ikke tilsvarende cast til din CD afspiller. Wink

Så en mulighed kunne være Air Parrot 2:

som er et købe plug-in, til at kunne caste alt (vistnok) LOL
Du kan prøve det gratis i nogle dage, dog med irriterende stemme med korte mellemrum. Dead

Mvh. JørgenT
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 00:08
Jeg har en Sitecom WL 060, der kan fikse dit problem. Den vil jeg gerne sælge

http://www.sitecomlearningcentre.com/products/wl-060v1001/wireless-audio-transmitter

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu