recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router - Bridged - VPN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Router - Bridged - VPN

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
michael1977 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Router - Bridged - VPN
    Sendt: 02-November-2017 kl. 16:20
Hej Eksperter

Jeg har brug for jeres hjælp, det skal siges jeg ved meget lidt om emnet, derfor venligst bær over med mig hvis mine spg er helt hen i vejretConfused

Jeg ønsker at bruge VPN, men mit Yousee Sagem modem/router er ikke til at arbejde med, så har tænkt flg.
Bridge yousee´s sagem med en router der kan køre vpn, men forstår ikke hvordan det så virker.

1. Vil det fungere ligeså godt som hvis jeg havde vpn direkte på yousee´s router/modem (forudsat det kunne lade sig gøre) ?

2. Hvordan pokker sætter man det op?

Jeg håber I forstår mine spgWink

På forhånd tak!!!

Mvh
Michael


Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2017 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af michael1977 michael1977 skrev:

Hej Eksperter

Jeg har brug for jeres hjælp, det skal siges jeg ved meget lidt om emnet, derfor venligst bær over med mig hvis mine spg er helt hen i vejretConfused

Jeg ønsker at bruge VPN, men mit Yousee Sagem modem/router er ikke til at arbejde med, så har tænkt flg.
Bridge yousee´s sagem med en router der kan køre vpn, men forstår ikke hvordan det så virker.

1. Vil det fungere ligeså godt som hvis jeg havde vpn direkte på yousee´s router/modem (forudsat det kunne lade sig gøre) ?

2. Hvordan pokker sætter man det op?

Jeg håber I forstår mine spgWink

På forhånd tak!!!

Mvh
Michael
Du skal nok starte med at uddybe, hvad du mener med "bruge VPN".
De fleste bruger VPN til at forbinde til deres arbejdsplads og det burde virke uden problemer. Så derfor gætter jeg på at du vil noget andet?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
michael1977 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af michael1977 michael1977 skrev:

Hej Eksperter

Jeg har brug for jeres hjælp, det skal siges jeg ved meget lidt om emnet, derfor venligst bær over med mig hvis mine spg er helt hen i vejretConfused

Jeg ønsker at bruge VPN, men mit Yousee Sagem modem/router er ikke til at arbejde med, så har tænkt flg.
Bridge yousee´s sagem med en router der kan køre vpn, men forstår ikke hvordan det så virker.

1. Vil det fungere ligeså godt som hvis jeg havde vpn direkte på yousee´s router/modem (forudsat det kunne lade sig gøre) ?

2. Hvordan pokker sætter man det op?

Jeg håber I forstår mine spgWink

På forhånd tak!!!

Mvh
Michael
Du skal nok starte med at uddybe, hvad du mener med "bruge VPN".
De fleste bruger VPN til at forbinde til deres arbejdsplads og det burde virke uden problemer. Så derfor gætter jeg på at du vil noget andet?
 
Primært for at værne om sit privatlivSmile.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 14:34
Er det ikke en VPN server du vil have?

En sikker server mellem dig og internettet.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 14:46
michael1977:Hvordan tænker du at VPN værner om dit privatliv? En VPN-adgang til eks. din arbejdsmaskine ordnes med en VPN-klient på den computer du vil forbinde fra. En VPN-server på eks. din router giver mulighed for at du udefra kan tilgå dit eget netværk via en krypteret forbindelse. Er det dette du gerne vil opnå?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af michael1977 michael1977 skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af michael1977 michael1977 skrev:

Hej Eksperter

Jeg har brug for jeres hjælp, det skal siges jeg ved meget lidt om emnet, derfor venligst bær over med mig hvis mine spg er helt hen i vejretConfused

Jeg ønsker at bruge VPN, men mit Yousee Sagem modem/router er ikke til at arbejde med, så har tænkt flg.
Bridge yousee´s sagem med en router der kan køre vpn, men forstår ikke hvordan det så virker.

1. Vil det fungere ligeså godt som hvis jeg havde vpn direkte på yousee´s router/modem (forudsat det kunne lade sig gøre) ?

2. Hvordan pokker sætter man det op?

Jeg håber I forstår mine spgWink

På forhånd tak!!!

Mvh
Michael
Du skal nok starte med at uddybe, hvad du mener med "bruge VPN".
De fleste bruger VPN til at forbinde til deres arbejdsplads og det burde virke uden problemer. Så derfor gætter jeg på at du vil noget andet?
 
Primært for at værne om sit privatlivSmile.
Øhm, jeg tror du skal læse lidt op på, hvad VPN er og kan bruges til.
Du kan ikke bare installere VPN og så er dit privatliv sikret LOL

VPN er normalt en krypteret forbindelse mellem to punkter (servere eller lign).
Det kan ikke bruges til at kryptere din forbindelse til en almindelig hjemmeside.

Der er lidt flere detaljer her: https://da.wikipedia.org/wiki/Virtual_private_network

Rigtig mange hjemmesider nås i dag via krypterede forbindelser (https), så hvor er det du vil værne om dine private oplysninger?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
michael1977 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 15:36
Som jeg osse startede tråden med, er det her ikke min stærke side eller så har jeg ikke forklaret mig tydeligt nok.

Jeg ønsker at være anonym i min færden på nettet, hvilke jeg ser som at beskytte mit privatliv. Det kunne være services fra f.eks expressvpn.

Frem for at have et program på min PC, en App på tlf mm. ønsker jeg at alt der kobles på min router via wifi går gennem VPNen

Håber det hjalp.




Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af michael1977 michael1977 skrev:

Som jeg osse startede tråden med, er det her ikke min stærke side eller så har jeg ikke forklaret mig tydeligt nok.

Jeg ønsker at være anonym i min færden på nettet, hvilke jeg ser som at beskytte mit privatliv. Det kunne være services fra f.eks expressvpn.

Frem for at have et program på min PC, en App på tlf mm. ønsker jeg at alt der kobles på min router via wifi går gennem VPNen

Håber det hjalp.
Mnjah, lidt Wink

Du bliver ikke anonym på nettet ved at forbinde dig via en VPN.
Det kan gøre at en hjemmeside ikke kan se hvor du kommer fra, så din fysiske placering bliver anonymiseret. Logningen som foretages hos din internetudbyder bliver også forhindret.

Der bliver stadig placeret cookies, lavet tracking osv på de hjemmesider du besøger, med mindre du installerer blokeringer mod det.

I bedste fald vil jeg mene at det giver en falsk fornemmelse af "beskyttelse" og ikke på nogen måde er pengene værd.

Alle deres fine tekniske forklaringer med 256 bit kryptering osv er uden betydning og er ren reklame. LOL
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af michael1977 michael1977 skrev:

Som jeg osse startede tråden med, er det her ikke min stærke side eller så har jeg ikke forklaret mig tydeligt nok.

Jeg ønsker at være anonym i min færden på nettet, hvilke jeg ser som at beskytte mit privatliv. Det kunne være services fra f.eks expressvpn.

Frem for at have et program på min PC, en App på tlf mm. ønsker jeg at alt der kobles på min router via wifi går gennem VPNen
Jeg bruger AirVPN når jeg har den slags behov, men jeg er ret selektiv med hvad jeg sender den vej.

The thing is, med en VPN sender du dine data via en anden. 

Lad os sige jeg sætter en VPN service op med gammeldags snail mail. Når du har noget du vil sende til andre, så sender du det til mig. Jeg åbner dit brev, kyler din kuvert ud og putter dit brev ned i en konvolut med mit navn på som afsender. Du er anonym. Jeg lægger navn til dine skriverier. Det er basalt set det en VPN gør i forhold til din anonymitet. Fedt, du er anonym. Mindre fedt at jeg har mulighed for at læse med på og ændre alt hvad du sender. Jeg hævder at jeg ikke logger hvor tingene kommer fra, men den dag politiet står og banker på min dør fordi jeg har sendt en eller anden trussel til dronning Margrethe videre, tør du så stole på at jeg ikke siger "Hey, det er ikke mig der har sendt det brev" og giver dem den originale konvolut?

Sagt på en anden måde, de VPN services du finder på nettet gør dig kun anonym i den udstrækning vedkommende bag VPN'en har lyst til at tage skraldet for dig. De påstår allesammen at de ikke logger transmissioner, men mon ikke de gør alligevel? Jeg ville satme ikke sende andres trafik videre uden at have en log der viser at det ikke var mig.

Så hvis du vil være anonym så brug noget åben wifi i nærheden af dit lokale bibliotek, lokale 7-11 eller din lokale dsb station. Husk at parkere et sted uden kameraovervågning, og husk at gøre det fra en pc du aldrig nogensinde har identificeret dig på. Har du bare EN gang checket din mail fra den pc, så er den "forurenet" og kan ikke bruges, de kan logge serienummer på din cpu og på dit batteri, så det skal være en helt jomfruelig pc der på ingen måde kan knyttes til dig hvis du vil være anonym.

Glem det der med at være anonym, det kommer ikke til at virke med mindre du har sådan nogle engangs laptops du kan smide væk efter brug.

I forhold til mig og AirVPN, så kunne jeg ikke drømme om at lave noget seriøst gennem dem. Når jeg mailer og går på netbank så er det IKKE gennem AirVPN, jeg kan ikke se nogen som helst grund til at de kan lytte med på den slags. Jeg bruger primært AirVPN til at påstå jeg kommer fra et amerikansk ipnummer når jeg ser netflix - at de kan kigge med på mine film tager jeg ret afslappet.


Redigeret af strandvasker - 03-November-2017 kl. 21:38
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu