recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BlueTinum DVBC - HF-tæt ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BlueTinum DVBC - HF-tæt ?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Har også en Bluetinum og har samme problem.
Så jeg vil mene at den ikke er HF tæt.

Men min boks er måske også mindst 5 år gammel, så måske tiden til
den skal udskiftes.


Og du har nyeste firmware på?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
perrchrist Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perrchrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 21:59
Jeg har nyeste firmware på, og mln box er nok også omkring 5år gammel. Det kan meget vel være boksen, der Ikke er helt tæt. Nu prøver jeg med et ekstra tykt kabel og et par dyre stik.
Venlig hilsen Per Christensen
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 01:26
Looper du antennesignalet igennem boxen (altså videre til tv)? Det har tidligere givet mig problemer. Ved ikke om boxens interne loop dæmper for meget, eller laver grim interferens. Jeg løste problemet med en fordeler, så tv og box får signal direkte fra den.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 07:59
Det er let at tjekke boksen for HF-tørhed. Pak et stykke alufolie rundt om den, og tjek den så. Husk at fjerne det igen bagefter, p.g.a varme...

M.v.h.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 12:05
Jeg har også BT boxen med nyeste firmware og der er ingen forskel på mit tv om boxen er tændt eller ej. Enkelte kanaler som fx MTv pixellere både med og uden BT tændt. Den står 20 cm under tv'et (og der er ikke noget metal i mellem).
Jeg bruger en aktiv antenne fordeler og der er f-connecter i begge ender at antenne kablet.

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 13:57
Prøv 1) anden harddisk (den skal være ret hurtig) 2) ekstern strøm til harddisk (boksen leverer ikke meget strøm) 3) brug ikke hdmi-stikket (kan tage strøm/kraft til “forhandling”).
Til top
perrchrist Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perrchrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 16:35
BlueFox - Looper du antennesignalet gennem boxen til TVet, eller får de signalet hver for sig gennem en splitter ? 


Redigeret af perrchrist - 04-November-2017 kl. 16:37
Venlig hilsen Per Christensen
Til top
perrchrist Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perrchrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:

Prøv 1) anden harddisk (den skal være ret hurtig) 2) ekstern strøm til harddisk (boksen leverer ikke meget strøm) 3) brug ikke hdmi-stikket (kan tage strøm/kraft til “forhandling”).


Optagelser der pixelerer er næsten altid optagelser fra ZDF og ARD - stort set aldrig fra andre kanaler. Problemet burde vel være der på optagelser fra alle kanaler, hvis harddisken mangler strøm. Harddisken er en Toshiba DTB320 2 TB. 
Venlig hilsen Per Christensen
Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 18:49
ARD og ZDF bliver typisk sendt i meget høj kvalitet (se info under optagelse), det gør dem mere følsom. Udover det prioriteres danske kanaler forud frekvensmæssigt, så kanalerne placeres ofte højt oppe på frekvensbåndet (=mere følsomme)/på frekvenser hvor der er lidt mere støj fra andre kilder fx DVB-T. Store harddiske, typisk med 2 lag - som din - kræver også oftest mere strøm....

Prøv at hive HDMI-stikket ud, når du optager, så bliver det måske bedre. Det kan også være en fordel at lade tv stå tændt (så giver det måske lidt mere strøm via HDMI).
Til top
perrchrist Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perrchrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2017 kl. 16:39
Har prøvet lidt af hvert.  Nyt kabel og stik af bedste kvalitet. BTen blev flyttet til et andet sted og andre krumspring, men uden resultat. Endte med at udskifte 2 tb harddisken til en på 1 tb, og problemet forsvandt.

Har i øvrigt fundet ud af, at en billig papirmakulator er glimrende til at opspore dårligt skærmede kabler og stik. Den ku' bl.a. afsløre at mit køkkenTV trængte til et bedre kabel (jeg havde godt nok snydt lidt her).  Efter udskiftning af stik og kabel var den ikke i stand til at frembringe den mindste pixelering på TVet.   

   
Venlig hilsen Per Christensen
Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 11:15
Giver jo god mening, da 1gb harddisk typisk kræver mindre strøm end 2 gb harddisk (med 2 lag).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu