recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surroundmatch til Rubicon LCR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surroundmatch til Rubicon LCR

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
blpedersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-November-2017
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blpedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surroundmatch til Rubicon LCR
    Sendt: 03-November-2017 kl. 11:11
Hej

Jeg er på jagt efter ny receiver til min hjemmebio. Rummet er ca. 25 m2 med åben forbindelse til andet rum langs den ene væg.

Højtalerne er 5 stk. Rubicon LCR  i 5.1 setup (med aldrende Dali SWA-12 sub, som skal udskiftes senere) og anlægget anvendes til både musik og film i forholdet 30/70 (ca.)

Nuværende er Denon AVR-2310, så den nye skal gerne bidrage med bedre lyd i forhold til denne.

Jeg har umiddelbart kigget på følgende alternativer, men vil gerne høre jeres erfaring:
Denon X4400
Anthem MRX 520
NAD T758v3

Der er ingen planer om udvidelse til 7.1 eller atmos så forstærkeren skal kun understøtte 5.1, mens kvalitet til gengæld sættes højt.

Jeg er naturligvis klar over at jeg i sidste ende skal ud og lytte (eller have dem med hjem), men jeg vil gerne høre jeres input til min shortlist først.

/Bjarne
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 11:22
Uanset hvad du køber bør du sikre dig at sådan noget som Dolby Vision og HLG via HDMI er understøttet. Ellers kan du ende med en masse bøvl når du engang hopper på 4k, hvis du ikke allerede er det.
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 11:50

Hvad med Marantz SR 7011? Er meget glad for min 7010 ellers kan du få en 7010 i øjeblikket billigt hos Hififreaks

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 13:23
Selvom jeg altid har været glad for nad, så syntes jeg du skal kaste dine penge efter Anthem.
For dælen de spiller godt - men ja hold dig opdateret på Dolby vision. Umiddelbart tror jeg nad’s v3 serie understøtter og kender ikke til hvordan Anthem tilføjer features via firmwares.
Marantz havde jeg senest og jeg havde konstante problemer med lipsync og så syntes jeg altid jeg manglede noget i lyden (det var sr7010 jeg havde).
Til top
blpedersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-November-2017
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blpedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

Hvad med Marantz SR 7011? Er meget glad for min 7010 ellers kan du få en 7010 i øjeblikket billigt hos Hififreaks


Jeg skal holde Marantz for øje, men af personlige årsager ønsker jeg ikke at handle hos Hififreaks.
Til top
blpedersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-November-2017
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blpedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Uanset hvad du køber bør du sikre dig at sådan noget som Dolby Vision og HLG via HDMI er understøttet. Ellers kan du ende med en masse bøvl når du engang hopper på 4k, hvis du ikke allerede er det.

Dolby Vision og HLG havde jeg ikke været opmærksom på, så tak for den heads-up. Det ser dog ud til at alle de modeller jeg har i tankerne understøtter dem begge.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu