recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til et "lille" tv og stander
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til et "lille" tv og stander

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
iVinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iVinther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til et "lille" tv og stander
    Sendt: 10-November-2017 kl. 19:22
Hej

Jeg er netop flyttet i egen lejlighed og skal i den forbindelse købe et tv. Størrelsen på lejligheden gør at TV'et max må være ca. 100 cm bredt (gerne mindre), hvilket svarer til en ca. 46 tommer skærm. Jeg har derfor kigget på 40-43'' skærme men producenterne laver desværre dårligt disse størrelser skærme mere. Derudover findes der heller ikke anmeldelser af skærmene, da de ikke tilhører high-end segmentet.

TV'et skal helst stå på en stander eller staffeli og derfor har jeg kigget en del på BO's Horizon TV, hvor jeg godt kan lide designet og mobilitet. Men jeg synes det er frygtelig dyrt i forhold til hvad man får for pengene. Særligt når jeg ser et Sony A1 55'' (som jeg godt kan lide designet på, men desværre er alt for stort) til 15K DKK. 

BO kommer godt nok med en god lyd, men alligevel. Derudover har jeg kigget på Loewe's TV hvor Bild 3 er en mulighed. Sidst men ikke mindst overvejer jeg også kraftigt et par billigere fjernsyn nemlig:

Panasonic TX40E700 - http://bit.ly/2i2sskS
Sony 43XE8005 - http://bit.ly/2hhUasR
---

Jeg går op i en god billedekvalitet og lyd. Jeg vil primært bruger skærmen sammen med et Apple TV 4 (ikke 4K), men jeg synes det er rart at TV'et har en nogenlunde velfungerende smart-tv platform selv, og derudover er responsivt forhold til kanal skift, kan optage og en overskuelig kanal guide. 

Mine spørgsmål går på:
1) Er der nogen som har erfaringer med ovenstående TV og kan anbefalde eller fraråde dem?
2) Er det mulig at opnå et ligende design som de to nedenstående TV med de to ovenstående TV
3) Er der TV jeg overser som i min søgen?
4) Vil der være et tv fra tidligere år brugt som ville kunne opfylde mine krav ligeså vel?


Redigeret af iVinther - 10-November-2017 kl. 21:34
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2017 kl. 10:49

Der er næppe et TV i dag der ikke kan optage, men før det er noget værd skal det have 2 Tunere. Smart TV har du ikke meget brug for når der haves en ATV, externe enheder er mere smarte end et TV er.
Der er ikke den store forskel på EPGen mellem de enkelte fabrikater.
Godt billede, Panasonic eller Sony, lyd. Fladskærme har generelt flad lyd, så extern lydenhed kan anbefales. Kanalskift er er langsommere når det er Digitalt end det var på Analog modtagelse, men så langsomt er det heller ikke.
B & O, Loeve har god lyd da de har Soundbar, men prisen er jo en helt anden på dem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2017 kl. 13:06
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2017 kl. 19:48
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu