recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ophængning af Atmos højttaler uden at bore i dem?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ophængning af Atmos højttaler uden at bore i dem?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 07:55
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

De skal hænge fra loft og det er Triangle Comete EZ.
Jeg kender ikke højttalerne, men ved at Google kunne det se ud til at bananbøsninger på bagside sidder på et panel, måske monteret med 4 skruer?
I så fald kunne der måske laves et beslag og monteres med de skruer. 
Evt. nogle længere skruer og afstandsbøsninger?


det er de på ingen måder beregnet til. Det vil jeg på det kraftigste fraråde. 
Vil det sige du kender højttalerne? 
Jeg har kun nogle billeder i dårlig opløsning at gå ud fra.Smile


ingen terminaler er beregnet til montering.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

Hej Smile

Nogen der har lavet et DIY projekt med at montere Atmos i loft uden at bore i dem. Tænkte på et eller andet smart ophæng der ser godt ud, men kunne godt bruge inspiration. Er ikke selv særlig dygtig til at lave sådan noget, men har nogen der kan hjælpe Wink Nogen der har lavet noget, som i har lyst til at dele? Er ikke vild med at skulle til at bore i højttalere, så det er ikke et beslag jeg søger.


Sådan nogle højtalere skal sidde så godt fast at ingen får dem i hovedet! Så enten bor, lim eller klemmebeslag eller en hylde til at stå på... jeg ville bore... Ellers er du vel nærmest ude i et net, som så hænges op 😛


Redigeret af dr_schlemer - 13-November-2017 kl. 08:16
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

ingen terminaler er beregnet til montering.
Jeg skriver ikke om terminaler, men de 4 skruer der holder panelet. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 08:59
Jeg ville montere nogle simple kroge i hvert hjørne og hænge dem fra loftet i nogle wirer/snore/kæder. Så kan du variere afstanden til loftet og evt. vinkle dem. Evt. kunne man blot montere 4 kroge i loftet og 4 kroge i højttaleren og koble dem sammen.

Men afhænger helt af loftet etc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu