recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af ny receiver 4K Atmos ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af ny receiver 4K Atmos ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: aarhus, danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af ny receiver 4K Atmos ?
    Sendt: 15-November-2017 kl. 17:53
Hej,

har netop fået 4K tv (Sony A1), og det spiller ikke helt med min ældre Onkyo 876 receiver, jeg skal derfor have en ny. 
Jeg har kig på Marantz SR6011 som jo bliver rost herinde og andre steder. Prisen er tiltalende og specs ser fine ud i forhold til mit behov.
Jeg ser 90% film og 10% musik, primært flac der streames til en Vero 4K, samt iPhones der kører via Airplay. Mine højttalere er 5x Dali Heliconog en B&W 15" aktiv Subwoofer. Jeg har planer om at udbygge med Atmos, har ikke helt styr på det setup endnu, men beholder mine nuværende højttalere og udbygger med flere Dali, sandsynligvis noget der monteres i loftet.
Planen er at alle enheder sættes til tv og lyd via HDMI ARC til receiver.  Alternativt skal alle enheder tilsluttes receiver og køre lyd/billede derigennem og videre til TV. 
Jeg ser næsten udelukkende film med HD lydspor, altså Dolby Master HD, DTS-HD osv, er dette muligt via ARC fra TV til forstærker?
Vil en SR6011 kunne opfylde hvad jeg beskriver eller skal jeg kigge efter noget andet ?
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: aarhus, danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 10:13
Nå, har bestilt Marantz SR6011 så håber jeg den opfylder mit behov. Chattede med hififreaks, og de mente ikke fremgansmåden med afspiller op i tv og tv ned i forstærker var en god løsning. Så jeg prøver med afspiller -> receiver -> TV. Har nogen af jer erfaring med om CEC så stadig virker? Det vil jo være fedt hvis jeg kan nøjes med fjernbetjeningen til TV :-)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af htpcbio htpcbio skrev:

Nå, har bestilt Marantz SR6011 så håber jeg den opfylder mit behov. Chattede med hififreaks, og de mente ikke fremgansmåden med afspiller op i tv og tv ned i forstærker var en god løsning. Så jeg prøver med afspiller -> receiver -> TV. Har nogen af jer erfaring med om CEC så stadig virker? Det vil jo være fedt hvis jeg kan nøjes med fjernbetjeningen til TV :-)

Hvis alle enheder tilsluttes receiver, og receiver tilsluttes arc tv, kan de fleste enheder betjenes med tv remote.
Min tv remote styrer fint nvidia tv, panasonic bluray og surround receiver.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
kennethkryger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Juni-2006
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethkryger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 00:35
Hej.
Jeg overvejer samme setup (samme tv + receiver)... Kan du sige noget om dine erfaringer? Jeg vil gerne tilslutte et Apple TV 4K (og evt. Xbox One X på sigt)...
Har en drøm om, at jeg kan styre det hele fra Apple TV remoten så det er den som skal bruges (hvilket vil sige 99% af tiden) og så bare kunne tænde/slukke receiver og tv via HDMI CEC...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu