recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG C7V eller B7V?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG C7V eller B7V?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG C7V eller B7V?
    Sendt: 16-November-2017 kl. 10:24
Jeg leder efter et OLED tv og er stødt på disse to modeller:
LG C7V
LG B7V
 
Det er 55 tommer jeg ser på - hvad er forskellen på disse to - der er ikke den store prisforskel, så vidt jeg kan se?
 
Er det korrekt forstået, at LG leverer panel til Sony? Så nemlig et lækkert Sony 55 tommer i HiFiklubben til 22.000,- men hvis det er samme panel som LG kan sælge til 13-14.000,- så vil jeg ikke se mere på Sony :)
 
Har også luret på 65 tommer, men tror det bliver for voldsomt i stuen?
 
Mvh
 
Nikolai
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 10:29
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 10:43
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 10:47
Den eneste forskel på B7 og C7 er foden og rammen omkring skærmen. Panelet er identisk med Sony A1 (som dog har bedre lyd).
Til top
Coolsmarti Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Coolsmarti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 10:49
Elgiganten havde Sony A1 55" og 65" sidste weekend til henholdsvis 14611 kr og 22111 kr.
Købte selv sidstnævnte :-) Jeg ville ellers oprindeligt have haft C7, men synes bare at Sony'en er pænere at se på designmæssigt trods vægophæng. Men ellers så afvent til BF, der skal nok komme noget et eller andet sted ..


Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

Den eneste forskel på B7 og C7 er foden og rammen omkring skærmen. Panelet er identisk med Sony A1 (som dog har bedre lyd).
 
Tak! Det med lyden har jeg også læst mig til, men jeg bruger et 5.1 setup, så jeg kommer slet ikke til at skulle bruge den indbyggede lyd - det er kun billedet som har interesse. Smart-tv funktionerne regner jeg heller ikke med at bruge, da jeg kører det hele igennem en receiver og bruger apple-tv til streaming og Stofaboks til tv :)
 
Jeg har også læst at Sony skulle være minimalt bedre til bevægelser, men den chance tror jeg godt jeg tør tage når jeg ser på prisforskellen og de i øvrigt rigtigt gode anmeldelser LG´s skærme får.
 
Men tak for tippet
 
Mvh
 
Nikolai
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Coolsmarti Coolsmarti skrev:

Elgiganten havde Sony A1 55" og 65" sidste weekend til henholdsvis 14611 kr og 22111 kr.
Købte selv sidstnævnte :-) Jeg ville ellers oprindeligt have haft C7, men synes bare at Sony'en er pænere at se på designmæssigt trods vægophæng. Men ellers så afvent til BF, der skal nok komme noget et eller andet sted ..


 
Jeg så det godt :)
 
Men mit oprindelige budget for nyt tv lå på omkring 7-9.000,- Nu er jeg rykket op i OLED-klassen, men håber at kunne finde et til omkring 10K inden for det næste halve år - så 15.000 for Sony var desværre i overkanten
 
Men super flot tv de har lavet der!!! Tillykke med købet :)
 
Mvh
 
Nikolai
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu